تاریخچه برند جیوردانو؛ پیشتاز در خاورمیانه
به گزارش کی آنلاین، برند جیوردانو (Giordano) در سال 1980 توسط جیمی لای در هنگ کنگ تاسیس شد. این نام با در نظر دریافت گسترش بین المللی برند در آینده انتخاب گشت و در خاورمیانه بسیار پیروز عمل نموده است. در حال حاضر جیوردانو 258 شعبه در خاورمیانه دارد.
جیوردانو(Giordano) یکی از نام های شناخته شده پوشاک است که در بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه و در جهان حضور فعال دارد. این برند به عنوان یک خرده فروش لباس های راحتی، محصولاتی باکیفیت باقیمت های مقرون به صرفه برای مشتریان خود به ارمغان می آورد.
جیوردانو در سال 1980 توسط جیمی لای ( Jimmy Lai) در هنگ کنگ تأسیس شد. این نام با در نظر دریافت گسترش بین المللی برند در آینده انتخاب شد.
جیوردانوی خاورمیانه
در اوایل دهه نود در منطقه خاورمیانه، نام های باکیفیت کمی بودند که محصولات ساده و ابتدایی به را برای استفاده روزمره مشتریان خود فراوری می کردند. همواره جای خالی یک فراورینماینده لباس های باکیفیت مانند تی شرت و شلوار جین در این منطقه از جهان احساس می شد.
جیوردانو شعبه خاورمیانه در ماه مارس سال 1993 بازگشایی شد. آن ها اولین فروشگاه خود را در عمان و عربستان سعودی افتتاح کردندو اردن چهارمین کشور عربی بود که کپی رایت تأسیس نمایندگی فروشگاه جیوردینو در آن صادر شد.
در سال 1998 این برند اولین نمایندگی خود را در کشور بحرین نیز بازگشایی کرد. در سال 2002 تعداد فروشگاه های این برند به 60 فروشگاه در جهانی عرب رسید. در این زمان جیوردانو کتاب سادگی را منتشر کرد که راهنمای مشتریان خاورمیانه در انتخاب لباس بود. در همین سال این برند نامزد جایزه East Economic Digest شد و جایزه خدمت رسانی به مشتریان را از آن خود کرد.
حتما بخوانید: برند لویی ویتون (Louis Vuitton)؛ ارزشمندترین برند لوکس در جهان
در سال 2003 این برند فروشگاه هایی در ایران و گرجستان بازگشایی کرد. جیوردانو رسما برند فراوری پوشاک کودک خود را در سال 2004 در بازار امارات متحده عربی راه اندازی کرد و به فراوری لباس برای بچه ها 3 تا 14 ساله می پرداخت.
جیوردانو نسخه دوم کتاب سادگی- راهنمای شیوه لباس پوشیدن را به چاپ رساند. در سال 2006 این برند محصولات خود را وارد بازار جدیدی کرد و فروشگاه هایی در کشورهای روسیه، بلغارستان، ارمنستان و الجزایر راه اندازی کرد. جیوردانو در سال 2007 شعبه جدید دیگری در دبی راه اندازی کرد و با این فروشگاه تعداد فروشگاه های این برند مشهور آسیایی به 135 فروشگاه رسید.جیوردانو در این سال نام تجاری جدید BSX خود را در عربستان سعودی راه اندازی کرد.
جیوردانو خاورمیانه در حال حاضر 258 فروشگاه در سراسر منطقه داشته و سهم بزرگی از بازار پوشاک خاورمیانه را در اختیار دارد.
فلسفه برندینگ جیوردانو
فلسفه برندینگ جیوردانو بر محور ارائه خدمات عالی به مشتریان، فراوری کالای مرغوب و باکیفیت، نوآوری و قیمت گذاری بر اساس ارزش پول بیان نهاده شده است.
رقبای جیوردانو
اگرچه جیوردانو اولین برند فعال فراورینماینده پوشاک در آسیاست اما بسیاری از رقبا موقعیت این برند را به چالش کشیده و همپای با آن به رقابت می پردازند. ازآنجاکه جیوردانو در بخش های متنوعی فعالیت می نماید به صورت مستقیم و غیرمستقیم با نام های بزرگی در حال رقابت است. بوسینی، هنگ تن، اسریت و گپ ازجمله رقبای نامدار واصلی این برند هستند.
مطالب مرتبط: برند گوچی از ابتدای تاسیس تا به امروز
چالش های پیش روی برند
یکی از مزایای اصلی جیوردانو درک عمیق آن از پویایی بازار آسیا و ذهنیت مشتری است. همان گونه که این شرکت برنامه دارد تا در هند، روسیه، آمریکای شمالی و بازارهای اروپایی گسترش یابد، حفظ ثبات امری سخت است چراکه هر یک از این بازارها به لحاظ فرهنگی منحصربه فرد هستند و چالش های متمایز را ایجاد می نمایند. جیوردانو بایستی با برقراری روابط قوی با شبکه های توزیع محلی و استخدام افراد محلی که تسلط خوبی بر روی بازار محلی دارند با این امر مقابله کند.
گروه مد و پوشاک خبرنگاران
منبع: setare.com