برندگان جوایز ادبی هوگو معرفی شدند

به گزارش کی آنلاین، جوایز هوگو که از مهم ترین رویدادهای عرصه ادبیات علمی تخیلی دنیا به حساب می آید، برندگان سال جاری خود را در پنج بخش معرفی کرد.

برندگان جوایز ادبی هوگو معرفی شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، ان.کی جمیسین نویسینده آمریکایی برای سومین بار موفق به کسب عنوان بهترین رمان علمی-تخیلی سال در جوایز ادبی هوگو شد و سال جاری با کتاب آسمان سنگی این جایزه را به خود اختصاص داد.

وی پیش از این در سال 2016 به رمان فصل پنجم به عنوان اولین نویسنده سیاه پوست در تاریخ جوایز هوگو موفق به کسب جایزه بهترین رمان گردیده بود و به سلطه چندین ساله نویسندگان سیاه پوست در ژانر ادبیات علمی-تخیلی خاتمه داد.

در سایر بخش ها ربکا رونهورس با موفق به کسب جایزه هوگوی بهترین داستان کوتاه با به تجربه موثق هندی خوش آمدی شد، سوزان پالمر با زندگی پنهان خرمگس ها جایزه بهترین ناولت را کسب کرد و جایزه بهترین رمان کوتاه (ناولا) نیز به تمام سیستم های قرمز نوشته مارتا ولس رسید.

لوئیس مک مستر که پیش از این چهار بار برنده جایزه بهترین رمان این رویداد ادبی گردیده است، سال جاری جایزه بهترین مجموعه داستان را با کتاب دنیای پنج خدایان کسب کرد.

هوگو از مهم ترین جوایز علمی - تخیلی جهان به حساب می آید که از سال 1953 به صورت سالانه آثار داستانی و فانتزی را که به زبان انگلیسی به نگارش درآمده اند مورد توجه قرار می دهد. این جایزه به نام هوگو گونزبک بنیان گذار مجله علمی - تخیلی داستان های شگفت انگیز و ثبت کننده ترکیب علمی - تخیلی نام گذاری گردیده است.

برندگان جوایز هوگو که بیش از 50 سال سابقه دارد، توسط اعضای انجمن علمی- تخیلی جهان انتخاب می شوند. اسحاق عظیم اف، آن لکی و اورسولا کی. لو گویین از برندگان پیشین این جایزه معتبر ادبیات علمی- تخیلی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 16

به "برندگان جوایز ادبی هوگو معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندگان جوایز ادبی هوگو معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید