برنامه های هفته کتاب استان های خراسان رضوی و شمالی تشریح شد

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز همانند سایر استان های کشور برنامه های مختلفی همزمان با هفته کتاب پیش بینی شده است که موضوعات متنوع و مختلفی را در بر می گیرد.

برنامه های هفته کتاب استان های خراسان رضوی و شمالی تشریح شد

در این زمینه استان خراسان رضوی میزبان برنامه هایی چون تجلیل از ناشر برگزیده کتاب های کودک، کارگاه آموزشی مجازی درست نویسی، نشست مجازی کتابخوان و کارگاه آموزشی مجازی روش های ترغیب به مطالعه کتاب های غیردرسی در دانش آموزان است.

همچنین رونمایی و نقد هشت عنوان کتاب، نشست تخصصی مجازی داستان نویسی، نشست تخصصی مجازی نویسندگان ادبیات پایداری، بازدید از کتابفروشی های سطح شهر مشهد، جشن زنگ کتاب در مدارس شهرستان مشهد و اهدای کتاب به مناطق طرح نجات نیز از دیگر برنامه های استان همزمان با هفته کتاب خواهد بود.

این استان در بخش سوم برنامه های خود، برگزاری شب شعر مجازی، کارگاه آموزشی مجازی مادران و مربیان قصه گو، پویش کتابخوانی مجازی در مدارس، مسابقه مجازی نقاشی با موضوع کتاب کودک ویژه بچه ها و نوجوانان، کارگاه مجازی خلاصه نویسی کتاب، مسابقه کتابخوانی به صورت مجازی و معرفی کتاب های برتر به صورت روزانه در فضای مجازی را جای داده است.

در استان خراسان شمالی نیز پس از تشکیل ستاد استانی و شهرستانی هفته کتاب برنامه های متنوعی برای این هفته پیش بینی شده است که کارگاه های آموزشی تربیت تسهیل گر مطالعه و مربیان، کارگاه های آموزشی طرح نویسی ویژه روستاهای مستعد دوستدار کتاب استان و معرفی تازه های نشر استان در فضای مجازی بعضی از آن ها به شمار می آید.

اجرای ویژه برنامه های کتاب خوانی در جلسات ادبی و محافل کتاب خوانی، اجرای ویژه برنامه وقف کتاب، برگزاری جلسه هم اندیشی با ناشران استان و تقدیر از ناشران برتر، راه اندازی دبیرخانه خرید کتاب استان و اهدای کتاب به باشگاه های کتاب خوانی و مراکز فرهنگی و هنر و تبلیغی نیز بخش دیگر این برنامه ها است.

در ادامه نیز اجرای طرح کتابگردی مسئولان ارشد استان و شهرستان، برگزاری جلسه هم اندیشی با کتاب فروشان عضو طرح های فصلی کتاب (پاییزه کتاب)، برگزاری نمایشگاه کتاب با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در صورت اخذ مجوز ستاد استانی مدیریت کرونا و پیگیری اجرای طرح های ملی کتابخوانی مانند پایتخت کتاب ایران، روستاها و عشایر دوست دار کتاب برای هفته کتاب پیش بینی شده است.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 تا 30 آبان با شعار دانایی؛ مانایی برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1311

به "برنامه های هفته کتاب استان های خراسان رضوی و شمالی تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های هفته کتاب استان های خراسان رضوی و شمالی تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید