آنالیز فنی خودرو هیوندای نکسو

به گزارش کی آنلاین، هیوندای نکسو رکورد مسافت جدیدی برای خودروهای هیدروژنی را ثبت کرد.

آنالیز فنی خودرو هیوندای نکسو

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار، هیوندای نکسو رکورد مسافت جدیدی برای خودرو های هیدروژنی را ثبت کرد.

این خودرو به رانندگی برنارد پیکارد رئیس موسسه خورشیدی ایمپالس توانست 778 کیلومتر را با یک بار سوخت گیری طی کند. نکسوی موردبحث که شمال فرانسه را طی می کرد هنوز هم 49 کیلومتر دیگر را می توانست با میزان شارژ باقی مانده طی کند.

این سفر صبح روز 25 نوامبر از صندلی هیدروژن FaHyence در ساراگیماینز آغاز شد. دلیل انتخاب این محل نیز تعهد این منطقه به حمل ونقل پایدار بوده است. هیوندای نکسو نیز روز بعدی به له بورژت در نزدیکی پاریس رسیده است.

در طول این سفر 111.2 کیلوگرم دی اکسید کربن کمتر نسبت به یک خودروی بنزینی در مسافتی مشابه فراوری شده و درعین حال 404.6 مترمکعب هوا تصفیه شده که برابر با میزان هوایی است که 23 فرد بالغ در روز تنفس می نمایند.

از جمله افراد شاخصی که پیکارد را در این سفر همراهی می کردند می توان به ژان راتنر رئیس منطقه گرند است در فرانسه اشاره نمود. گرند دوک هنری از لوکزامبورگ، برونو له مایر وزیر اقتصاد و امور اقتصادی فرانسه، الیزابت بورن وزیر محیط زیست فرانسه و… نیز نظاره گر ثبت این رکورد بوده اند.

این اولین چالش قابل توجه برای پیکارد نبوده، زیرا او قبلاً اولین سفر تک نفره در جهان با بالن را نیز تجربه نموده است. پیکارد همچنین با هواپیمایی خورشیدی به سفری طولانی رفته است. هیوندای هم بازیگری کلیدی در توسعه خودرو هایی با قوای محرکه جایگزین بوده و اولین خودروسازی است که بصورت انبوه اقدام به فراوری خودرو های هیدروژنی می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 609

به "آنالیز فنی خودرو هیوندای نکسو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی خودرو هیوندای نکسو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید