بدهی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به آلمانی ها وقطری ها سنگین تر شد

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) طبق قرارداد همکاری که با آزمایشگاه کلن و قطر امضا نموده است، نمونه گیری های گرفته شده از ورزشکاران کشورمان را برای این دو آزمایشگاه ارسال می نماید تا بررسی و نتیجه آنها معین گردد.

بدهی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به آلمانی ها وقطری ها سنگین تر شد

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

این همکاری با توجه به رقم معین شده برای آنالیز هر تست در قطر و کلن بار اقتصادی قابل توجهی برای نادو ایجاد می نماید که ته به امروز به خاطر عدم تسویه حساب به موقع منجر به بدهی سنگینی شده است.

از مجموع نمونه هایی که طی ماه های ابتدایی 2020 میلادی و تا پیش از لغو فعالیت های ورزشی - به خاطر کرونا - از ورزشکاران کشورمان گرفته شده بود، تعداد 59 نمونه به آزمایشگاه قطر ارسال شد. هزینه آنالیز این تعداد نمونه 9.025 دلار شد که هنوز پرداخت نشده در حالیکه نتیجه این نمونه ها معین و اعلام رسمی شده است.

البته اخیرا قطری ها دریافت هر نمونه از ورزش ایران و آنالیز آن را مشروط به همراه داشتن تست کرونا عنوان نموده اند و به همین دلیل نمونه جدیدی از طرف نادو ایران برای آزمایشگاه قطر ارسال نشده است. با این حال بدهی 690 دلاری به بدهی قبلی نادو به قطر اضافه شده است. این رقم مربوطه به آنالیز مجدد سه نمونه ای می گردد که پیش از این در اختیار قطری ها گذاشته شده بود و باعث افزایش9.715 دلاری بدهی به آنها شده است.

بدهی نادو به آلمانی ها البته خیلی سنگین تر است به خصوص با توجه به صورتحساب جدیدی که ازسوی آزمایشگاه کلن ارسال شده است. نادو که پیش از این بابت 515 نمونه گیری پایانی سال گذشته و بعضی نمونه های ارسالی از دوماهه ابتدایی سال میلادی جاری به آلمانی ها بدهکار بود، اخیرا از آنها صورتحساب جدیدی با رقم 6.800 یورو دریافت نموده است.

این صورتحساب بابت آنالیز 28 نمونه ای است که اخیرا برای آزمایشگاه کلن ارسال شده است که البته نتایج آنها هنوز به طور کامل اعلام نشده اما مورد مثبتی هم گزارش نشده است. با دریافت این صورتحساب، مجموع بدهی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به آزمایشگاه کلن به 93.388 یورو رسید.

به گزارش خبرنگاران، طبق قرارداد منعقد شده میان نادو ایران و آزمایشگاه قطر، هزینه آنالیز هر تست دوپینگ توسط متخصصان این آزمایشگاه 120 دلار است. در خصوص آزمایشگاه کلن رقم های متفاوتی بابت آنالیز تست دوپینگ ورزشکاران ایران معین شده است.

در صورتی که نمونه های ارسالی به کلن مربوط به جریان مسابقه باشد 145 یورو هزینه آنالیز آن می گردد. این هزینه برای تست هایی که خارج از مسابقه گرفته شده، 105 یورو معین شده است. البته این هزینه ها با لحاظ کردن تخفیف آلمانی ها مصوب شده است. هزینه اصلی برای آنالیز نمونه های داخل و خارج مسابقه در کلن به ترتیب 160 و 120 یورو است.

در بعضی موارد هم به خاطر مشکوک بودن نتیجه آنالیز اولیه بر روی نمونه گیری ها، آنالیز دقیق تر توسط دستگاه های پیشرفته تر احتیاج است. هزینه این نوع آنالیز در قطر 230 دلار و در آلمان 210 یورو معین شده است.

همین ارقام است که بدهی 9.715 دلاری و 93.388 یورویی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به قطر و آلمان را موجب شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1138

به "بدهی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به آلمانی ها وقطری ها سنگین تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به آلمانی ها وقطری ها سنگین تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید