تور هلند: باغ گل کوکنهوف در هلند

به گزارش کی آنلاین، باغ گل کوکنهوف هلند (Kukenhof Park)

قرن هاست که نام هلند با لاله گره خورده است و میلیون ها دلار صرف صنعت پرورش گل لاله در این کشور شده است. گفته می گردد که اولین بار در قرن شانزدهم بود که ترکیه ای ها گل لاله را به هلند شناساندند اما قطعا در هیچ جای دیگری مثل هلند نمی توان چنین چیز شگفت آوری داشت. باغ گل کوکنهوف هلند یک باغ بسیار بزرگ از گل های لاله و نرگس های زرد رنگ و بسیاری نمونه های دیگر گل است که بازدید از این باغ به هر کسی که سفر به هلند را در پیش رو دارد، توصیه می گردد. در ادامه این باغ دیدنی را بیشتر به شما معرفی می کنیم. با خبرنگاران باشید.

تور هلند: باغ گل کوکنهوف در هلند

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

آمستردام یکی از تماشای ترین شهرهای دنیا با مجذوب کنندهیت های فراوان است و وقتی که می خواهید از این شهر تماشا کنید، اگر که دوست دارید شکوفه های رنگارنگ و چشم نواز را هم ببینید، فصل بهار را برای این کار انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم که صبح و کلا ساعت های زود را برای رفتن انتخاب کنید تا بتواید حداکثر لذت را از بازدیدتان بگیرید.

باغ گل کوکنهوف کجاست؟

این باغ در شهر آرام و دنج لیزل و در کشور هلند واقع شده است و بزرگ ترین باغ بهاری هلند است که در جنوب شهر معروف آمستردام است. هر ساله باغ گل کوکنهوف هلند از نیمه های مارس تا نیمه های می بسته به شرایط آب و هوایی باز می گردد و برای ورود به این باغ پیشنهاد می کنیم که بلیط را از قبل تهیه کنید تا مجبور نباشید در صف های طولانی انتظار بمانید. برای این که بتوانید از این باغ تماشا کنید، می توانید خیلی راحت با وسایل حمل و نقل عمومی این کار را انجام دهید.

باغ گل کوکنهوف هلند بسیار بزرگ است پس حداقل باید 2 الی 3 ساعت کامل برای آن موقع کنار بگذارید. در این باغ مکان هایی برای پذیرایی و خرید اسنک هم وجود دارد. این باغ در 35 کیلومتری جنوب شهر آمستردام و در 22 کیلومتری جنوب فرودگاه بین المللی شیفول است که اگر که در شهر آمستردام مستقر بودید، می توانید با قطار خودتان را به شیفول و از آن جا با اتوبوس به کوکنهوف بروید، ضمن این که خیلی راحت، کم هزینه و بی دردسر است.

اتوبوس: از فرودگاه شیفول اتوبوس هایی به مقصد این پارک، هر 15 دقیقه یکبار حرکت می نمایند و فقط 15 دقیقه تا آن جا فاصله است و حتی کمتر.

قطار: به جای این که سوار اتوبوس شوید، می توانید قطاری به ایستگاه مرکزی لایدن سوار شوید و بعد سوار اتوبوس 854 شوید و به باغ کوکنهوف بروید.

دوچرخه سواری در اطراف باغ کوکنهوف

بهتر است وقتی که به سرزمین دوچرخه ها سفر نموده ایم، دوچرخه سواری را فراموش نکنیم. اگر چه ممکن است وقتی به باغ گل کوکنهوف هلند می روید، وسوسه شوید تا همه روزتان را در آن بگذارید اما شدیدا توصیه می کنیم با دوچرخه سری به منظره ها اطراف باغ و این شهر آرام بزنید و از زمین های پراکنده نرگس زرد لذت ببرید. نگران کرایه دوچرخه هم نباشید محل کرایه دوچرخه درست در قسمت پارکینگ این باغ قرار گرفته است، وقتی که به آن جا می روید تا دوچرخه کرایه کنید، یک نقشه هم از مسیرهایی که می توانید در آن ها دوچرخه سواری کنید به شما داده می گردد.

چرا باید از باغ گل کوکنهوف هلند تماشا کرد؟

باغ گل کوکنهوف در هلند از معروف ترین باغ های گل در دنیا و یکی از زیباترین باغ های گل در دنیا هم هست.

در خصوص این پارک باید بدانید که 32 هکتار وسعت دارد و گل هایی که در این باغ می بینید تماما با دست و بدون یاری هیچ ابزار و ماشینی، به هنرمندانه ترین شکل ممکن کاشته شده اند. این باغ دارای چندین بخش مختلف است که به توضیح زیر هستند:

باغ لاله: این باغ یک فضای بیرونی دارد که مملو از گل های لاله رنگارنگ، گل های میخک و زنبق، ارکیده، گل های سوسن و گل های نیلوفر است به طور کلی می توان گفت که در باغ گل کوکنهوف هلند انواع مختلفی از گل ها کاشت شده است با این حال این باغ بیشتر به گل های لاله اش مشهور است.

آلاچیق ها: این باغ دارای چندین آلاچیق چوبی زیبا است و در این آلاچیق هم گل هایی مثل گل رز و نرگس قرار دارند و بیشتر مواقعی که هوا بارانی باشد، از این آلاچیق ها استفاده می گردد. البته پیشنهاد می کنیم تصورتان را از آلاچیق های نقلی کوچک به گونه های بزرگ تر ببرید! در واقع می توان گفت که این ها گلخانه هستند.

حوضچه های آب: در این باغ حوضچه های آبی وجود دارد که باعث چندین برابر زیبایی نمای باغ گل کوکنهوف هلند شده اند.

رستوران: یکی دیگر از بخش های این باغ، رستوران و کافی شاپ آن است که بازدید نمایندگان می توانند در 4 کافی شاپ و رستوران آن خوراکی ها و اسنک ها و بعلاوه غذاهای لذیذ هلندی را میل نمایند.

خرید گل: قطعا یکی از مجذوب کننده ترین بخش های بازدید از باغ گل کوکنهوف هلند خرید گل است، البته که پیشنهاد می کنیم قبل از این که بخواهید هر گلی را بخرید اول از همه قوانین خروج گل از کشور هلند و حمل و نقل آن را بخوانید تا بعد از آن به مشکل نخورید.

قایق سواری: همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد، این باغ دارای نهرها، حوضچه ها و کانال های آب بسیاری است که این امکان برای بازدید نماینده ها وجود دارد که قایق سواری نمایند و از هوای پاکیزه و محیط عالی باغ لذت ببرند.

آسیاب بادی: نمی توان از باغ گل کوکنهوف هلند بازدید کرد و آسیاب بادی آن را ندید، آسیابی قدیمی که در قرن نوزدهم ساخته شده است و امروزه قسمت هایی از آن به جای مانده است. به جارت می توان یکی از اصلی ترین بخش های بازدید از این باغ تماشا این آسیاب بادی است که نباید از دست داد.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1966

به "تور هلند: باغ گل کوکنهوف در هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: باغ گل کوکنهوف در هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید