بازیگر ایرانی تبار تئاتر، تلویزیون و سینمای فرانسه درگذشت

به گزارش کی آنلاین، روبر حسین، بازیگر ایرانی تبار تئاتر، تلویزیون و سینمای فرانسه یک روز پس از سالگرد 93 سالگی اش درگذشت.

بازیگر ایرانی تبار تئاتر، تلویزیون و سینمای فرانسه درگذشت

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش مهر؛ بازیگر، کارگردان و فیلمساز سرشناس فرانسوی روبر حسین در شب سال نو و در 93 سالگی بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا در پاریس چشم از جهان فروبست.

روبر حسین که شخصیتی تأثیرگذار در تئاتر و سینمای فرانسه از دهه 1960 بود سازنده فیلم مشهور بینوایان در سال 1982 بود که با اقتباس از رمان ویکتور هوگو ساخته شد.

وی سی ام دسامبر 1927 در پاریس به جهان آمد. پدر وی آهنگسازی ایرانی و مادرش یک پیانونواز اوکراینی و هر دو مهاجر بودند. روبر حسین در رشته هنر های دراماتیک تحصیل کرد و شاگرد رونه سیمون کارگردان معروف فرانسوی بود.

این بازیگر ابتدا در تئاتر به نقش آفرینی پرداخت و سال 1948 با ایفای نقش های جانبی وارد سینمای فرانسه شد. او سال 1955 اولین فیلم خود را با عنوان بدجنس ها به جهنم می فرایند ساخت.

روبر حسین به عنوان بازیگر ابتدا در فیلم های آرامش جنگجو و شرارت و فضیلت در نقش اصلی بازی کرد. از دیگر نقش های وی می توان به ایفای نقش شوهر میشل مرسیه در سریال انژلیک اشاره نمود. ایفای نقش یک تیرانداز در وسترن اسپاگتی گورستان بی صلیب که وی کارگردانی و نوشتن فیلمنامه آن را هم خودش انجام داده بود و ایفای نقش کشیش کاتولیک در فیلم کشیش های ممنوعه از دیگر آثار وی است.

وی در طول دوران کار هنری اش با بازیگران مطرحی، چون سوفیا لورن در فیلم مادام سن- ژن در سال 1961 بازی کرد و بازی در فیلم ناپدید شدگان دوویل در سال 2007 از فیلم های اخیر وی بود. او آخرین بار در فیلم یک مرد و سگش در سال 2009 جلوی دوربین رفت.

روبر حسین نشان افسر، شوالیه و کوماندوی لژیون دونور، نشان ملی لیاقت، نشان افتخار مولیر، مدال شهر پاریس و نشان لیاقت فرهنگ فرانسه را در کارنامه داشت.

حسین در بخشی از زندگی اش در دهه 1970 همه انرژی اش را صرف تئاتر کرد از جمله نمایش اسطوره ای بن هور را در استاد دو فرانس ورزشگاه روی صحنه برد. ژیل ژاکوب رییس سابق جشنواره فیلم کن در توییتر به یاد وی نوشت: او شاهزاده تئاتر توده ها بود.

منبع: فرارو
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1356

به "بازیگر ایرانی تبار تئاتر، تلویزیون و سینمای فرانسه درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگر ایرانی تبار تئاتر، تلویزیون و سینمای فرانسه درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید