اهمیت مراقبت های بهداشتی در دانش آموزان

به گزارش کی آنلاین، مربیانی که به کار مراقبت های بهداشتی مدارس مشغول اند علاوه بر شناخت زمینه های مختلف بهداشت مدرسه و دانش آموزان و احاطه بر مسایل متنوع و کیفیت مناسب عرضه و بیان آموزش بهداشت، وظیفه اساسی دیگری هم بر عهده دارند که عبارت از توجه به مراقبت های فردی دانش آموزان است.

اهمیت مراقبت های بهداشتی در دانش آموزان

اهمیت مراقبت های بهداشتی در دانش آموزان

نویسنده: دکتر حسن ضیاءالدینی

مربیانی که به کار مراقبت های بهداشتی مدارس مشغول اند علاوه بر شناخت زمینه های مختلف بهداشت مدرسه و دانش آموزان و احاطه بر مسایل متنوع و کیفیت مناسب عرضه و بیان آموزش بهداشت، وظیفه اساسی دیگری هم بر عهده دارند که عبارت از توجه به مراقبت های فردی دانش آموزان است.

این مراقبت ها سه زمینه جدا از هم دارد:

ایجاد کمک های اولیه بهداشتی برای دانش آموزانی که در مدرسه دچار حادثه یا مسئله ای شده و به نوعی نیاز به اقدام فوری پیدا کرده اند. در این مورد پس از انجام خدمات اولیه بهداشتی و جلوگیری از بدتر شدن شرایط و اطمینان از افزایش امکان و احتمال بهبودی باید نسبت به مطلع کردن والدین دانش آموز مصدوم و انتقال وی به خانه یا مراکز درمانی اقدامات لازم صورت گیرد.

شناخت مسائل بهداشتی دانش آموزان به وسیله بیماریابی با معاینات بهداشتی متناوب

مراقبت های لازم بهداشتی از دانش آموزانی که در کار بیماریابی مسائل پنهان و یا پیدای آنها کشف و تعیین شده است و باید به نحو مستمر و صحیح تحت مراقبت های ویژه قرار گیرند و از خدمات خاص بهداشتی درازمدت برخودار شوند.

جلب همکاری با آموزگاران مدرسه در جهت شناسایی دانش آموزانی که مشکوک به مسائل فراگیری بوده و یا احتمالا از بهره هوشی کمتری برخوردار هستند و سپس معرفی این بچه ها به مراکز سنجش تست های هوشی یا به پزشکان متخصص اعصاب و روان به وسیله مذاکره و جلب نظر والدین نسبت به پیگیری این مسایل، شناخت مشکل و چگونگی راهکار آن.

جلب همکاری آموزگاران مدرسه در جهت شناسایی و معرفی دانش آموزانی که به نحوی مبتلا به کندی درک و دریافت و یا افت تحصیلی هستند و توجه بیشتر به کشف علت یا علل آن به وسیله مصاحبه با والدین در زمینه پیدا کردن عوامل آن.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1801

به "اهمیت مراقبت های بهداشتی در دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت مراقبت های بهداشتی در دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید