انگلیس: غنی سازی 20 درصدی فرصت بازگشت به دیپلماسی را تخریب می نماید

به گزارش کی آنلاین، وزیر امور خارجه انگلیس درباره تصمیم ایران برای غنی سازی 20 درصدی اورانیوم ابراز نگرانی نموده و مدعی شده که این اقدام باز گشت به دیپلماسی را به خطر می اندازد.

انگلیس: غنی سازی 20 درصدی فرصت بازگشت به دیپلماسی را تخریب می نماید

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار پیغامی در توئیتر در مورد تصمیم ایران برای غنی سازی 20 درصدی اورانیوم ابراز نگرانی کرد و مدعی شد که این اقدام باز گشت جمهوری اسلامی ایران به دیپلماسی را با خطر رو به رو می نماید.

راب که کشورش پیشتر به طور مشترک با دو طرف اروپایی دیگر عضو برجام بیانیه ای را در این خصوص صادر نموده بود در پیغام خود مدعی شد: شروع غنی سازی اورانیوم در ایران تا سقف 20 درصد تحولی جدی و مخرب است که برجام را تضعیف نموده و فرصت مهم برای باز گشت به دیپلماسی را به خطر می اندازد.

وی در ادامه پیغام خود با تکرار ادعا های گذشته خود و مقام های دیگر کشورش بار دیگر ادعا کرد: ایران هرگز نباید سلاح هسته ای به دست آورد.

ساعاتی پیش انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه ای از اقدام ایران برای از سرگیری غنی سازی اورانیوم 20 درصدی ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه آمد: ما به شدت از اعلانیه ایران در روز 4 ژانویه در مورد غنی سازی اورانیوم 20 درصدی در تأسیسات زیرزمینی کارخانه غنی سازی سوخت فردو استقبال می کنیم. این اقدام که هیچ توجیه منطقی ندارد در برابردارنده مخاطرات مهمی در زمینه منع اشاعه است، نقض آشکار برنامه جامع اقدام مشترک به شمار می رود و توافق را تهی تر از قبل می نماید.

انگلیس، فرانسه و آلمان از ایران خواسته اند بدون تأخیر غنی سازی اورانیوم 20 درصدی را متوقف کند، برنامه غنی سازی خودش را به سطح مورد توافق در برجام بازگرداند و از انجام اقدامات دیگری که فضای دیپلماسی موثر را محدود می نماید امتناع کند.

علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه از شروع فرایند فراوری اورانیوم با غنای 20 درصد اطلاع داد. او در یک نشست خبری گفت: از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF 6 به دست خواهد آمد.

ربیعی پیش از این علاوه بر اطلاع رسانی درباره شروع فرایند غنی سازی اورانیوم با غنای 20 درصد تأکید نموده بود که فعالیت های غنی سازی ایران به آژانس اطلاع رسانی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1425

به "انگلیس: غنی سازی 20 درصدی فرصت بازگشت به دیپلماسی را تخریب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس: غنی سازی 20 درصدی فرصت بازگشت به دیپلماسی را تخریب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید