امکانات آیپد پرو 2020 ، دوربین دوگانه با سیستم اسکن سه بعدی پیشرفته

به گزارش کی آنلاین، اپل در تدارک معرفی نسل جدیدی از خانواده آیپد پرو است که در آینده ای نزدیک رونمایی خواهد شد.

امکانات آیپد پرو 2020 ، دوربین دوگانه با سیستم اسکن سه بعدی پیشرفته

به گزارش خبرنگاران، در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی از نسل بعدی تبلت های پرچم دار اپل در دسترس است؛ اما مارک گورمن از بلومبرگ، در گزارش اخیر خود به این موضوع اشاره کرده است که آیپد پروهای 2020 با یک به روز رسانی بزرگ در بخش دوربین همراه خواهند بود.

دوربین دوگانه با سیستم اسکن سه بعدی

برخی افراد مطلع فاش کرده اند که اپل قصد دارد دوربین اصلی آیپد پروهای جدید را در قاب پشتی به یک ماژول دوگانه ارتقا دهد. البته جزئیاتی از ویژگی های سخت افزاری این ماژول دوگانه منتشر نشده است، اما ممکن است دوربین دوگانه آیپد پرو 2020 مشابه ماژولی باشد که در آیفون 11 استفاده شد. اگر چنین باشد، انتظار داریم در آیپد پرو جدید با دو سنسور اصلی و فوق عریض 12 مگاپیکسلی روبرو شویم که از حالت عکاسی در شب نیز پشتیبانی می کنند.

این دوربین دوگانه با فلاش LED و میکروفون همیشگی همراه خواهد بود. علاوه بر این قطعات، ظاهرا کوپرتینویی ها مشغول توسعه ویژگی جدید دیگری برای دوربین تبلت های جدید خود هستند. شایعاتی که مدتی قبل منتشر شده بودند، از توسعه یک سیستم سه بعدی توسط اپل حکایت داشتند که به ایجاد یک حفره کوچک در بخش دوربین نیاز خواهد داشت. کاربران می توانند به کمک این سیستم از اشیا، افراد و حتی فضاهای ساختمانی مدل سه بعدی تهیه کنند.

طبق ادعای بلومبرگ، این سیستم سه بعدی محور مرکزی تلاش های سخت افزاری اپل در حوزه واقعیت افزوده خواهد بود. این رسانه مدعی است که اپل سال ها مشغول کار روی این سیستم بوده است که حتی از سیستم تشخیص چهره سه بعدی Face ID موجود در آیفون ها و آیپد پروهای فعلی نیز پیشرفته تر است. انتظار می رود که این به روز رسانی سخت افزاری در کنار پشتیبانی از 5G، یکی از تغییرات جدیدی باشد که در آیفون 12 و آیفون 12 پرو نیز مشاهده خواهد شد.

کمپانی آمریکایی در طول سال های اخیر سخت تلاش کرده است تا دوربین های آیفون را بهبود ببخشد، اما این تلاش ها تنها به بخش گوشی های هوشمند محدود بود و تبلت ها از این توجه بی نصیب ماندند. آخرین نسل موجود از آیپد پرو، دوربینی مشابه با آیفون XR دارد؛ بنابراین تجهیز نسل جدید به دوربین دوگانه می تواند عاملی باشد که کاربران را بیشتر به خرید آیپد پرو 2020 ترغیب می کند.

خانواده آیپد پرو 2018 در اواخر سال و در ماه اکتبر رونمایی شده بود و شایعات اولیه، از عرضه نسل جدید پس از یک سال خبر می داد. اما با توجه به این که تا کنون هر نسل از آیپد پرو با فاصله 18 ماه از نسل قبلی معرفی شده است، اکتبر 2019 برای معرفی آیپد پرو چندان منطقی به نظر نمی رسید و عرضه محصولی با نام آیپد پرو 2019 منتفی شد.

اپل در آخرین گزارش مالی خود از سال جاری، به پیش بینی درآمد خود در سه ماهه چهارم 2019 پرداخت و اشاره کرد که نبود آیپد پروهای جدید بر درآمدش در این بازه زمانی تاثیر خواهد گذاشت. این خبر، به طور غیر مستقیم عرضه آیپد پرو 2019 را رد کرد و این پایانی بود بر شایعات درباره این محصول. بنابراین، توجهات به آیپد پرو 2020 جلب شد. بلومبرگ مدعی است که این محصول در نیمه اول 2020 معرفی خواهد شد.

با توجه به این که به زمان دقیقی برای رونمایی از این محصول اشاره نشده است، می توان دو احتمال را در نظر گرفت. نخست این که اپل قصد دارد آیپد پروهای 2020 را در جریان کنفرانس WWDC خود در ماه ژوئن معرفی کند و احتمال دوم معرفی این محصول در رویداد سالانه ماه مارس کوپرتینویی ها خواهد بود. با توجه به این که مینگ چی کو، تحلیل گر مسائل مرتبط با کمپانی اپل، به ماه مارس به عنوان زمان معرفی نسل جدید آیپد پرو اشاره کرده بود، احتمال دوم را قوی تر می دانیم.

منبع: phone arena

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 561

به "امکانات آیپد پرو 2020 ، دوربین دوگانه با سیستم اسکن سه بعدی پیشرفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکانات آیپد پرو 2020 ، دوربین دوگانه با سیستم اسکن سه بعدی پیشرفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید