الزام دستگاه های اجرایی به ارائه طرح هایی برای کاهش آمار تصادفات استان

به گزارش کی آنلاین، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی، دستگاه های اجرایی را به ارائه طرح هایی عملیاتی با هدف کاهش آمار تصادفات استان ملزم کرد.

الزام دستگاه های اجرایی به ارائه طرح هایی برای کاهش آمار تصادفات استان

حمید ملانوری، امروز سه شنبه 23 شهریور

با این دستور ویژه در ستاد راهبری شرایط تصادفات استان، اظهار کرد: تصادفات، یکی از ضرورت ها و موضوعات بسیار مهم استان ما و کل کشور است، به همین خاطر باید به طور ویژه مدنظر قرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگاران، وی با اشاره به دستورالعمل برگزاری ستاد راهبری تصادفات به صورت هر 6 ماه یک جلسه، تصریح نمود: این جلسه، امروز به جهت تصادفات اخیر استان به طور ویژه برگزار گردیده و در صورت ضرورت و احتیاج، ستاد راهبری به صورت مستمر تکرار می گردد تا با آنالیز علل تصادفات و ارائه راهکارها، برای کاهش آمار تصادفات چاره اندیشی کنیم.

استاندار با اشاره به عوامل مؤثر در بروز حوادث و سوانح جاده ای، گفت: برخی از تصادفات به جهت وجود مسائل زیرساختی است که برطرف آنها در قالب اصلاح شیب شیروانی، احداث باند دوم، برطرف نقاط حادثه خیز و ...از وظایف ما در دستگاه های اجرایی است.

ملانوری با اشاره به این که برخی از حوادث هم به دلیل مسایل فرهنگی رخ می دهد، متذکر شد: این که راننده در 2 کیلومتر بعد از مجتمع رفاهی و به دلیل خواب آلودگی تصادف می نماید، نشان می دهد که او حاضر نشده دقایقی را توقف و استراحت کند.

وی به یکی دیگر از تصادفات روزهای اخیر اشاره و اظهار کرد: این که راننده بدون گواهینامه پشت تریلی می نشیند و چنان حادثه ای را رقم می زند، یا به خاطر سرعت زیاد در جاده ای که شرایط ایمنی مطلوبی دارد، واژگون می گردد، احتیاج به فرهنگ سازی دارد.

استاندار اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، هفته آینده جلسه فوق العاده ستاد راهبری شرایط تصادفات را تشکیل می دهیم، مدیران دستگاه های اجرایی باید برای آن جلسه طرح های عملیاتی از جمله نصب چراغ، اصلاح شیب شیروانی و ... برای کاهش آمار تصادفات ارائه نمایند.

ملانوری به نقش رسانه ها در این زمینه اشاره نمود و گفت: در این زمینه باید از ظرفیت هنرمندان، رسانه ها و صدا و سیما و با ارائه طرح های ابتکاری برای فرهنگ سازی استفاده کنیم تا فرهنگ ترافیک و رانندگی را توسعه بدهیم.

وی با اشاره به شباهت شرایط موجود تصادفات با بیماری کرونا، اعلام کرد: مهمترین دلیل این که الان استان در بحث شیوع بیماری کرونا شرایط مطلوب تری به نسبت دیگر منطقه ها دارد، صرفاً به جهت فرهنگ مردم و دقت نظرشان در رعایت پروتکل های بهداشتی است.

به گفته وی؛ به همان مقدار که رعایت ضوابط بهداشتی، مدیریت بیماری کرونا را سهل تر می نماید، رعایت قوانین هدایت و رانندگی حتی در جاده های پرپیچ و خم و پر دست انداز هم رانندگی را امن تر می نماید.

استاندار یادآور شد: طی سالیان گذشته با فرهنگ سازی توانستیم موضوع بستن کمربند ایمنی و استفاده از کلاه ایمنی را در بین رانندگان خودرو و موتورسیکلت نهادیه کنیم.

ملانوری اضافه نمود: در شرایط موجود هم تکلیف این است که با فرهنگ سازی ، حوادث رانندگی را کاهش دهیم.

وی، موضوع پایش تصویری را در این زمینه مهم خواند و گفت: پایش تصویری به مدیریت ترافیک و ایجاد ایمنی در رانندگی یاری می نماید لذا بر اساس مصوبه این جلسه، به دستگاه های متولی ابلاغ می گردد که این موضوع را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

شایان ذکر است؛ جلسه ستاد راهبری شرایط تصادفات استان که با موضوع ارائه گزارش عملکرد کمیسیون اجرایی حمل و نقل و سوانح رانندگی، ارائه گزارش آخرین شرایط سوانح درون و برون شهری، ارائه آمار و عملکرد پزشکی قانونی و ارائه آمار و عملکرد مرکز فوریت های پزشکی استان برگزار گردید، به موضوع افزایش قابل توجه آمار حوادث رانندگی در امسال اشاره داشت.

بر اساس آمار ارائه شده در این جلسه، تعداد مصدومین تصادفات رانندگی در سه ماهه اول امسال در حالی هزار و 80 نفر می باشد که این آمار در کل سال گذشته، 827 نفر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1790

به "الزام دستگاه های اجرایی به ارائه طرح هایی برای کاهش آمار تصادفات استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام دستگاه های اجرایی به ارائه طرح هایی برای کاهش آمار تصادفات استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید