افشای راز دردناک زن اشراف زاده پس از 4 قرن

به گزارش کی آنلاین، دانشمندان اخیرا راز یک اشراف زاده فرانسوی در نگه داشتن دندان هایش را کشف نموده اند.

افشای راز دردناک زن اشراف زاده پس از 4 قرن

دانشمندان دانشمندان رازی را که یک اشراف زاده فرانسوی 400 سال با خودش دفن نموده بود، کشف نموده اند: او از سیم طلا برای جلوگیری از افتادن دندانش هایش استفاده می کرد.

جسد آن دالگر که در سال 1619 درگذشته است، در 1988 حین کاوش های باستان شناسی در شاتو د لاوال در شمال غربی فرانسه کشف شد. این جسد مومیایی شده در تابوت سربی گذاشته شده و اسکلت و دندان های او به خوبی حفظ شده بود.

در آن موقع، باستان شناسان متوجه شدند که او یک پروتز دندانی دارد، اما ابزار اسکن پیشرفته ای برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در این باره در اختیارشان نبود. 35 سال بعد، تیمی از باستان شناسان و دندانپزشکان تشخیص دادند که دالگر از بیماری پریودنتال رنج می برد که باعث می شد دندان هایش لق شوند.

اسکن پرتو مخروطی که از اشعه ایکس برای ساخت تصاویر سه بعدی استفاده می نماید، نشان داد که از سیم طلایی برای نگه داشتن و سفت کردن چندین دندان او استفاده شده است. او بعلاوه یک دندان مصنوعی از عاج فیل داشت.

روزن کولتر، باستان شناس در موسسه ملی تحقیقات باستان شناسی پیشگیرانه فرانسه و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: اما این کار دندانپزشکی تزئینی فقط شرایط او را بدتر کرد.

به گفته محققان، سیم های طلا در طول سال ها احتیاج به سفت شدن مکرر داشتند که باعث بی ثباتی بیشتر دندان های مجاور دندان لق می شد. دالگر احتمالا در زمانه ای که ظاهر افراد باید مطابق با جایگاه اجتماعیشان هماهنگ می شد، به عنوان یک زن اشرافی با این دندان ها و سیم طلاییش، درد و ناراحتی زیادی را تحمل نموده است.

کولتر به خبرگزاری فرانسه گفت که آمبروز پار، معاصر دالگر که پزشک چندین پادشاه فرانسه بود و پروتزهای دندانی مشابهی را طراحی نموده بود، مدعی بود که اگر بیمار بی دندان باشد، گفتارش فاسد می گردد.

کولتر گفت که لبخند زیبا به ویژه برای دالگر که به عنوان یک فرد اجتماعی جنجال برانگیز دو بار بیوه شده بود و معروفیت خوبی نداشت اهمیت داشت.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرادید
انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 12 بهمن 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2205

به "افشای راز دردناک زن اشراف زاده پس از 4 قرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای راز دردناک زن اشراف زاده پس از 4 قرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید