اعلام بیکاری 30 راهنمای گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کی آنلاین، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، بیکاری 30 راهنمای گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده می گردد.

اعلام بیکاری 30 راهنمای گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

از سفر با تور زمستان پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

داستان چیست؟

حمد پهلوانی با اشاره به شرایط راهنمایان گردشگری استان در پی شیوع کرونا اظهار کرد: از بتدای شیوع کرونا تا کنون فعالان این حوزه به خاطر تعطیلی تورهای گروهی و ماشینی و به ویژه تورهای خارجی، بیکار بوده اند.

وی با بیان اینکه فصل کاری راهنمایان گردشگری در استان، 6 تا هفت ماهه اول سال بوده و از اواخر اسفند با تورهای نوروزی آغاز می شد و در شهریور ماه با تورهای آخر شهریور تمام می گردد، گفت: راهنمایان گردشگری استان نیز منتظر بودند که فرایند گردشگری از عید آغاز گردد، اما با شیوع کرونا، فعالیت های گردشگری نیز تعطیل شد.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اعلام نمود: با شیوع کرونا از اسفند ماه، گردشگری تعطیل شد و تا به امروز نیز همچنان فرایند ادامه دارد و فعالیت راهنمایان گردشگری نیز به صفر رسیده است.

پهلوانی ضمن انتقاد از نبود حمایتهای لازم از صنف گردشگری و به ویژه راهنمایان گردشگری، توضیح داد: تنها به ما اعلام شد که تسهیلات کرونایی پرداخت خواهد شد البته حمایت با تسهیلات12 میلیون تومانی با سود 12 درصد یاری نیست و کفاف نمی دهد.

وی ادامه داد: راهنمایان گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بیمه نیستند و از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شغل محسوب نمی شوند بنابراین از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم که مشکل بیمه این قشر را حل نمایند.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: نه تنها راهنمایان گردشگری استان بیکار شدند، بلکه صنعت گردشگری استان تعطیل شده است.

پهلوانی تاکید نمود: قبل از کروناویروس خودم تنها 16 تور داشتم، اما در این شرایط کرونایی خبری نیست و حتی یک مورد هم نداشتم. وی اعلام کرد: گردشگری یک صنعت فرا بخشی و دستگاهی است که انتظار داریم شهرداری ها و استانداری به این مساله یاری نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1275

به "اعلام بیکاری 30 راهنمای گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام بیکاری 30 راهنمای گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید