آموزش ساخت کاردستی با ماکارونی

به گزارش کی آنلاین، وقتی از ماکارونی صحبت می کنیم، خواسته یا ناخواسته به یاد غذایی خوشمزه می افتیم. همه ما ماکارونی را به عنوان یک غذای پرطرفدار می شناسیم، ولی در اینجا قصد داریم شما را با روش و ایده هایی برای کاردستی با ماکارونی آشنا کنیم؛ شما یاد خواهید گرفت که چگونه با ماکارونی کاردستی هایی زیبا و اثرهایی هنری و جذاب بسازید.

آموزش ساخت کاردستی با ماکارونی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

بچه ها در سن رشد، احتیاج به فعالیت های ذهنی دارند تا با استفاده از این فعالیت ها، خلاقیت و هوش آن ها به تکامل برسد. یکی از این فعالیت های ذهنی که البته با فعالیت های بدنی نیز همراه است، ساختن کاردستی با ماکارونی است. کودک می تواند این کار را به عنوان یک بازی تلقی کند و به جای اینکه وقت خود را صرف بازی های بی فایده کند، با این بازی مشغول گردد.

البته ساختن کاردستی با ماکارونی، تنها مختص بچه ها نیست؛ بلکه افراد مختلف در گروه های سنی متفاوت می توانند به ساخت کاردستی با ماکارونی بپردازند، این کار، ایده بسیار خوبی برای پر کردن اوقات فراغت در افراد مختلفی است. همچنین والدین می توانند در کنار فرزندان خود در خانه، مشغول ساخت کاردستی با ماکارونی شوند و از کنار هم بودن و همچنین وقت گذاشتن برای یکدیگر، لذت ببرند.

انواع ماکارونی

اگر اندکی فکر کنید خواهید دریافت که انواع زیادی از ماکارونی ها در بازار وجود دارد. ماکارونی های معمولی، انواع نودل ها با سایزهای متفاوت، ماکارونی های صدفی، ماکارونی های پروانه ای، ماکارونی های فنری، انواع لازانیا، ماکارونی های چرخی، ماکارونی های قابلمه ای و… تعدادی از انواع ماکارونی ها هستند که باکمی پرس وجو به راحتی می توانید آن ها را از سوپرمارکت محلتان تهیه کنید. وجود تنوع در ماکارونی، باعث می گردد هنگام ساخت کاردستی، بتوانید مانور زیادی روی کار خود بدهید و کاردستی های زیباتری بسازید. از طرفی دیگر، ماکارونی ها در رنگ های متفاوتی نیز فراوری می شوند که همین امر نیز باعث تنوع بخشیدن به کار شما می گردد.

ایده هایی برای ساخت کاردستی با ماکارونی

در این مقاله تصاویری از کاردستی های زیبا با ماکارونی آورده شده است و شما با مشاهده این تصاویر، می توانید راه خود را برای ساخت کاردستی های جذاب بیابید. با دقت به هر کاردستی نگاه کنید و به تمام اجزای به کاررفته در آن، نگاهی عمیق بی اندازید تا متوجه انواع ماکارونی های به کاررفته در آن شوید. علاوه بر کاردستی هایی که در تصاویر مشاهده می کنید، ما در اینجا ایده های جذاب دیگری را برای شما بیان می کنیم که با انجام دادن آن ها می توانید کاردستی هایی زیبا بسازید. البته ذهنتان را محدود به همین چند ایده نکنید و بگذارید تخیلتان شما را به هر سویی که خواست ببرد.

ایده اول

یک نقاشی زیبا بکشید و آن را با دقت رنگ آمیزی کنید. مثلاً می توانید نقاشی زیبا از یک طبیعت بکر بکشید. وقتی کشیدن نقاشی به خاتمه رسید، می توانید خورشید موجود در نقاشی را، با استفاده از ماکارونی های شکلی بسازید و بر روی نقاشی خود بچسبانید. با انجام این کار شما یک خورشید سه بعدی از جنس ماکارونی دارید.

ایده دوم

برای ساخت کاردستی با ماکارونی، ملزم نیستید که همیشه فقط از ماکارونی بهره ببرید. شما می توانید از اشیاء مختلفی که در اطرافتان وجود دارد نیز بهره ببرید. برای مثال می توانید یک قوری کهنه را انتخاب کنید و روی آن را با انواع ماکارونی تزیین کنید و آن را در دکور خود قرار دهید.

ایده سوم

همان طور که گفتیم ماکارونی در رنگ های مختلفی در بازار وجود دارد. چندرنگ از ماکارونی را انتخاب کنید، ماکارونی ها را خوب بپزید و با استفاده از همین ماکارونی های رنگی، داخل بشقاب پرچم کشورهای مختلف را طراحی کنید. این کار نیز یک نوع کاردستی محسوب می گردد.

ایده چهارم

می توانید با ماکارونی های مختلف و باکمی خلاقیت، لوستر بسازید، ممکن است که در ابتدا این کار کمی سخت به نظر برسد ولی باکمی کوشش و پشتکار، لوسترهای زیبایی خواهید ساخت.

ایده پنجم

با استفاده از ماکارونی های شکلی و ورقه های لازانیا، می توانید انواع موتور، ماشین و قطار را برای بچه ها خود بسازید و آن ها را شگفت زده کنید.

ایده ششم

به یاری ماکارونی های خود، کلبه یا خانه ای بسازید و با یاری دریافت از ماکارونی هایی به شکل حیوانات، کلبه خود را به قلعه حیوانات تبدیل کنید.

ایده هفتم

با استفاده از ماکارونی های شکلی و ماکارونی های معمولی می توانید یک شمع دان زیبا بسازید. برای این کار دو راه پیش رو دارید. راه اول اینکه از صفرتا صد شمع دان را با ماکارونی بسازید البته این کار قدری احتیاج به زمان و پشتکار دارد و راه دوم اینکه یک شمعدان مناسب انتخاب کنید و آن را با استفاده از ماکارونی های مختلف، تزیین کنید.

ایده هشتم

شما با استفاده از ماکارونی می توانید مجسمه های زیبایی را بسازید. مجسمه هایی از جنس ماکارونی می تواند برای بچه ها بسیار جذاب باشد.

ایده نهم

همه ما برج های زیادی را می شناسیم. برج آزادی، برج ایفل، برج میلاد، برج پیزا و… شما می توانید با استفاده از ماکارونی های متفاوتی که در اختیاردارید، انواع برج هایی که می شناسید را بسازید. این برج ها می تواند در سایزهای متفاوتی ساخته شوند. در آخر می توانید از این برج ها در دکور منزل خود بهره ببرید.

ایده دهم

در خانه ها اغلب جعبه های متفاوتی وجود دارد که اغلب کاربردهای متفاوتی دارند. شما می توانید با استفاده از ماکارونی جعبه های زیبایی بسازید یا اینکه با استفاده از ماکارونی های مختلف، جعبه های خود را تزیین کنید. از این جعبه برای نگه داری ماکارونی های خود در کابینت آشپزخانه بهره ببرید.

ایده یازدهم

همه ما در خانه سی دی هایی داریم که دیگر کاربردی ندارند. شما می توانید با یاری خلاقیت و قوه تخیل خود، این سی دی های ازکارافتاده را به زیبایی تزئین کنید. همچنین با قدری خلاقیت می توانید هر شی ء ازکارافتاده ای که در اطرافتان وجود دارد را به همین شکل تزیین نمایید به عنوان دکور یا اسباب بازی بهره ببرید.

ایده دوازدهم

با استفاده از ماکارونی های مختلف و وسایلی که در اختیاردارید، می توانید وسایل زیبای را برای دکور خانه خود بسازید. برای این کار احتیاج به قدری خلاقیت بیشتر دارید. برای مثال می توانید ماکارونی ها را با اسپری رنگ کنید و پس از آنکه رنگ آن ها خوب خشک شد، از آن ها بهره ببرید. برای ساختن این گونه وسایل دکوری، یک الگو را در ذهن خود در نظر بگیرید و به یاری این الگو جسم موردنظرتان را بسازید. در این قسمت همکاری با دیگران حرف اول را میزند.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1198

به "آموزش ساخت کاردستی با ماکارونی" امتیاز دهید

4 کاربر به "آموزش ساخت کاردستی با ماکارونی" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت کاردستی با ماکارونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید