آمار مربوط به تایید نمونه تجهیزات فاوا ارائه شود

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، این سازمان از رگولاتوری خواسته است تا آمار مربوط به میزان تجهیزات بررسی شده و همچنین میزان تجهیزاتی که در ارزیابی توسط آزمایشگاه های مورد تایید آن سازمان مردود شناخته شده اند را به تفکیک تجهیزات رادیویی و غیررادیویی و بر اساس نتایج آزمایش های اجرا شده توسط هر آزمایشگاه در 13 سال اخیر اعلام کند.

آمار مربوط به تایید نمونه تجهیزات فاوا ارائه شود

محمد باقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور (نصر) درخواست ارائه آمار مربوط به روال تایید نمونه تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات در 13 سال گذشته را طی نامه ای به حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، خواستار شده است.

در این نامه آمده است: پیرو نامه 23 شهریورماه سال 98 و با وجود درخواست های مکرر شفاهی کنندگان سازمان نظام صنفی رایانه ای مبنی بر ارائه آمار مربوط به روال تایید نمونه در خصوص اجرای 13 ساله آیین نامه مذکور، تا کنون آماری از سوی آن سازمان منتشر نشده است.

لازم به ذکر است در حال حاضر ارائه این آمار کمک بسیار زیادی به شفافیت و میزان اثرگذاری بخش خصوصی واقعی در تامین تجهیزات پیشرفته حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کرده و دست فرصت طلبان، مدعیان دروغین، کاسبان تحریم و روال معیوب فعلی را خواهد بست.

تجربه 3 ماهه اخیر و عدم امکان واردات دارو و تجهیزات پزشکی نشان داد کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات طی این سال ها با دست خالی و تنها به خاطر منافع ملی چه خطراتی را به جان خریدند تا با دور زدن تحریم ها، واردات به روزترین فناوری ها را به داخل کشور میسر و ممکن کنند.

متاسفانه عدم ارائه آمار شفاف توسط آن سازمان در این حوزه باعث شده برخی از آزمایشگاه ها با کلی گویی در خصوص قوانین بالادستی و استفاده ابزاری از امنیت و استاندارد و برای حفظ منافع اقتصادی خود، اطلاعات روشنی از گزارش آزمون ها ارائه ندهند.

تا کنون و بر اساس آیین نامه تایید نمونه، هیچ کدام از تجهیزات امنیتی پیروز به اخذ تاییدیه از این آزمایشگاه ها نشده است؛ این مسئله تنها کمبود دانش و یا فساد را به ذهن متبادر می کند که در هر دو صورت، سازمان نظام صنفی رایانه ای و اعضای آن حق پیگیری ضرر و زیان احتاقتصادی و جبران خسارت در این خصوص را برای خود محفوظ نگه می دارد.

ماحصل ارزیابی های غیرشفاف، ایجاد وقفه 3 ماهه در استقرار تجهیزات زیرساخت های حیاتی کشور بوده که به نوبه خود باعث افزایش بی رویه قاچاق شده، که ماهیتاً در تضاد با اهداف امنیتی و استانداردی است.

با توجه به این موارد خواهشمند است دستور فرمایید تا در خصوص ارائه آمار مربوط به میزان تجهیزات بررسی شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و همچنین میزان تجهیزاتی که در ارزیابی توسط آزمایشگاه های مورد تایید آن سازمان مردود شناخته شده اند، به تفکیک تجهیزات رادیویی و غیر رادیویی و براساس نتایج آزمایش های اجرا شده توسط هر آزمایشگاه، اقدام لازم مبذول شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 995

به "آمار مربوط به تایید نمونه تجهیزات فاوا ارائه شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مربوط به تایید نمونه تجهیزات فاوا ارائه شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید