530 کیلومتر از انهار تهران به طور مرتب لایروبی می شود

به گزارش کی آنلاین، معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: انهار تهران حدود 530 کیلومتر است که با توجه به بارندگی های اخیر روزانه و به طور مرتب لایروبی می شود.

530 کیلومتر از انهار تهران به طور مرتب لایروبی می شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران گفت: عملکرد و اقدامات اجرا شده در شهر تهران و حومه به واسطه بارندگی های اخیر به استانداری تهران گزارش شده است و با تمامی ادارات و ارگان های ذی ربط هماهنگی لازم به عمل آمده است.

وی یادآور شد: از اردیبهشت امسال لایروبی انهار را به صورت مرتب آغاز کرده ایم و 530 کیلومتر از کانال روبسته و باز لایروبی شده است و 10 هزار کیلومتر نیز در مجموع لایروبی مسیل را داشته ایم.

یزدانی گفت: تاکنون همکاری ها خوب بوده است و بارندگی ها بعد از اهواز 32 میلیمتر در شمیرانات بوده و در بعضی از نقاط نهر ها کشش نداشته اند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران یادآور شد: 12 نقطه در تهران در بارندگی ها شناسایی شده اند، مشکل آب گرفتگی 4 مورد آن حل شده و 8 مورد دیگر نیز که اتوبان امام علی (ع)، تونل امیرکبیر و کاروانسرای سنگی در محدوده منطقه 21 بود نسبت به حل مشکل این نقاط نیز اقدام شده است البته تونل امیرکبیر در حال حاضر باز است و اقدامات لازم نیز بلافاصله اجرا شده است.

وی اضافه نمود: با وجود حجم بارندگی ها به نسبت سال قبل، ولی مسائل به حداقل رسیده است و لایروبی کل مسیل ها به طول 520 کیلومتر همچنان ادامه دارد و در این بخش تعطیلی نداریم و لایروبی ها بعد از هر بارندگی مجددا تکرار می شود.

یزدانی گفت: در نقاط پرخطر تیم های مدیریتی مستقر شده اند و بلافاصله در صورت بروز حادثه اقدامات لازم را انجام می دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: 50 میلیارد تومان موتور پمپ خریداری شده است و 25 میلیارد تومان دیگر برای خرید این تجهیزات اختصاص یافته و به زودی وارد چرخه می شود و ماشین های آتش نشانی و موتور پمپ ها در نقاط حساس مستقر شده است.

وی یادآور شد: قطعا با بارش باران های اخیر که حدود 30 میلی متر بود، نمی توان گفت: آب گرفتگی در تهران نداشتیم؛ بنابراین تمام تلاش را داشتیم که میزان آن را به حداقل برسانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 523

به "530 کیلومتر از انهار تهران به طور مرتب لایروبی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "530 کیلومتر از انهار تهران به طور مرتب لایروبی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید