100 هزار نفر سال گذشته با ویزا T به ایران آمده اند

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، هفتمین نشست و اولین سالگرد تشکیل شورای راهبردی گردشگری سلامت بعد از ظهر روز سه شنبه 31 شهریور ماه با حضور نمایندگان و اعضای این شورا در سالن اجتماعات معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی برگزار گردید.

100 هزار نفر سال گذشته با ویزا T به ایران آمده اند

در این برنامه حسن قشقاوی معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه با نظر سه وزیر و حضور معاونان سه دستگاه بهداشت و درمان، وزارت خارجه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان نظام پزشکی به عنوان نماینده پزشکان و بخش خصوصی شورای راهبردی گردشگری سلامت تشکیل شده که جلسات منظمی را دارند و در آن بسیاری از آئین نامه ها و دستورالعمل ها به تصویب رسید.

زیرمجموعه شورای راهبردی گردشگری سلامت در هر استان، کمیته های استانی با ترکیبی از نمایندگان دستگاههایی مانند نظام پزشکی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و نماینده وزارت خارجه در هر استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی تشکیل می شود. با توجه به پتانسیل درمانی در کشور تورهای خارجی تدارک دیده می شوند. این نوع از تورهای گردشگری هم طبیعت درمانی هستند و هم پزشکی. ما بدنبال این هستیم که زمینه حضور افراد را برای درمان یا گردشگری تندرستی در ایران افزایش دهیم. آمار نیز رو به رشد است به نحوی که در سال گذشته 100 هزار نفر از افراد خارجی در قالب تور درمانی به ایران آمده و از خدمات پزشکی ایران استفاده نموده اند. قشقاوی ادامه داد:

ما برای لغو ویزا با همه کشورهای دنیا آماد گی داریم. محدودیتی برای لغو صدور ویزا نیست فقط شرط آن عمل متقابل است. در حال حاضر گردشگران گرجستان با لغو ویزای یکجانبه و 45 روزه اتباع کشور آذربایجان 15 روزه و گردشگران مصر ویزای 20 روزه آن هم به صورت یکجانبه دریافت می نمایند.

در این کشورها لغو ویزا یکجانبه و توسط ایران صورت گرفته است. ما اکنون با سوریه، ترکیه و بولیوی در آمریکای لاتین لغو ویزای دو طرفه را داریم. غیر از 8، 9 کشور(از جمله آمریکا، انگلستان، اردن، هندوستان و ...) که هنوز صدور ویزا فرودگاهی را باآنها نداریم به همه کشورهای دیگر می توانیم خدمات ویزای فرودگاهی ارائه کنیم. برای اتباع عراق نیز لغو ویزا را آغاز نموده ایم.

وی گفت: ما انواع ویزا داریم که یکی از آنها ویزا نوع T و درمانی است استفاده از آن به تصمیمات شورای راهبردی گردشگری سلامت بر می شود یعنی هر بیماری در صورتی که ضوابط لازم را داشته باشد می تواند ویزای درمانی بگیرد. ویزای درمانی نصف قیمت ویزاهای معمولی است و مدت آن نیز 90 روزه است اما اگر خدمات درمانی به تشخیص پزشک احتیاج به زمان بیشتری داشته باشد می توانیم مدت زمان این ویزا را تمدید کنیم.

قشقاوی ادامه داد: اگر پزشک تشخیص دهد که بیمار چند بار باید به ایران تردد داشته باشد می توند ویزا کثیرالسفر را تا سقف یک سال به این بیماران بدهیم.

وی گفت: از آنجا که بیماری، یک امر خصوصی است نمی توانم نام ببرم ولی بدانید که شخصیت های سیاسی، وزرای خارجه و مقامات کشورهای خارجی برای درمان به ایران آمده اند و خدمات درمانی مناسبی دریافت نموده اند. تا زمانی که بیمار نخواهد نمی توانیم نام آنها را اعلام کنیم ولی بدانید حتی شخصیت های هنری نیز به سلامت در ایران درمان شده اند و منشاء تبلیغات برای تورهای درمانی ایران هستند.

قشقاوی اضافه نمود: گردشگران سلامت از کشورهای همسایه، عراق، افغانستان و اروپای مرکزی به ایران آمده اند. ایران در ردیف 10 کشور برتر از نظر خدمت درمانی است.

در ادامه این برنامه کریمی از وزارت امورخارجه نیز بیان نمود: سفارتخانه ها چیزی به عنوان تبلیغات ندارند که بگویند ما این امکانات را می دهیم. تعداد زیادی از ما ویزای T گرفته اند اما بعضی از افراد به دلیل استفاده از سفرهای چند منظوره ترجیح می دهند که از ویزاهای دیگری استفاده نمایند و بعضی نیز می خواهند که ویزا دنیاگردی بگیرند. آمار افرادی که با وزای T وارد کشور شده اند در سال گذشته 100 هزار نفر بوده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 795

به "100 هزار نفر سال گذشته با ویزا T به ایران آمده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 هزار نفر سال گذشته با ویزا T به ایران آمده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید