کامبوزیا: از قدرتم در فدراسیون جهانی شطرنج کم نمی گردد، دوورکوویچ روابط خوبی با ایران دارد

به گزارش کی آنلاین، نایب رئیس فدراسیون جهانی شطرنج توضیحاتی را درخصوص ادامه حضورش در فیده مطرح نمود.

کامبوزیا: از قدرتم در فدراسیون جهانی شطرنج کم نمی گردد، دوورکوویچ روابط خوبی با ایران دارد

محمدجعفر کامبوزیا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درخصوص رای نیاوردن در پست نایب رئیسی فدراسیون جهانی شطرنج و پس از آن انتصابش به عنوان نایب رئیس افتخاری فیده از سوی آرکادی دوورکوویچ رئیس جدید این فدراسیون گفت: معرفی پنج نایب رئیس به صورت انتخابی و همچنین سه نایب رئیس دیگر به صورت انتصابی از سوی رئیس فدراسیون جهانی انجام می گردد. کار این نایب رئیسان یکسان است و هیچ فرقی هم با هم ندارد.

وی اضافه نمود: معمولاً قدیمی هایی مثل من که چندین سال است در فیده حضور دارند، در دوره های بعدی به عنوان نایب رئیس انتصابی معرفی می شوند. برای من هم چنین اتفاقی رخ داد و رئیس جدید فدراسیون جهانی گفت که مرا جزو نواب رئیس انتصابی گمارده است. دوورکوویچ حتی بیان کرد که اگر در انتخابات هم شرکت نکنم، اهمیتی ندارد. البته زمانی که او این حرف را زد، انتخابات نایب رئیسی در حال برگزاری بود و نمی شد که کنار بروم.

نایب رئیس ایرانی فیده گفت: در مجموع 10 نایب رئیس در فیده حضور دارند؛ 2 نفر در لیست اولیه رئیس حضور دارند، 5 نفر از انتخابات این بخش معرفی می شوند و 3 نفر هم منصوب می شوند. هیچ فرقی هم نمی کند که کدام نایب رئیس باشید. در واقع نایب رئیس، نایب رئیس است و از قدرتش کم نمی گردد.

کامبوزیا درباره رئیس جدید فیده بیان کرد: دوورکوویچ روابط خوبی با ایران دارد. البته آنچه مهم است، منافع فدراسیون شطرنج ایران است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 70

به "کامبوزیا: از قدرتم در فدراسیون جهانی شطرنج کم نمی گردد، دوورکوویچ روابط خوبی با ایران دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامبوزیا: از قدرتم در فدراسیون جهانی شطرنج کم نمی گردد، دوورکوویچ روابط خوبی با ایران دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید