چند توصیه برای بازسازی ساختمان اداری

به گزارش کی آنلاین، 1- ابتدا سوالات اساسی و مشخص نماینده را از خودتان بپرسید. هدف از بازسازی ساختمان اداری چیست؟ چرا این زمان را انتخاب نموده اید؟ چه سودی برای مشتری دارد؟ نقطه ضعف مشتری چیست؟ چه کسی قرار است آن را اجاره کند؟ چطور از آن استفاده می نمایند؟ ارزش آن چطور ارزیابی می گردد؟ چطور می توان سرمایه را به حداقل و ارزش ملک را به حداکثر رساند؟ موانع مالی و فیزیکی این راه چیست؟ سوالات همچنان ادامه پیدا می نماید. آیا شرایط فعلی فضا، جوابگوی نیازهای مستاجران فعلی هست؟ آیا به روز نبودن تجهیزات، باعث هدر رفتن تغییرات و هزینه آن می گردد؟ آیا انگیزه اصلی این تصمیم گیری، اهداف دوام شرکتی است؟

چند توصیه برای بازسازی ساختمان اداری

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

تنها بعد از مطالعه این فاکتورهای حیاتی موفقیت (که البته در هر پروژه ای متفاوت هستند) است که می توانید موفقیت پروژه مشتری خود را تشخیص دهید.

2- محله اطراف خود را با دیدی واقع گرایانه بسنجید. چه امکانات باارزش جدیدی فراهم شده که ابتدای ورود ملک به بازار، موجود نبود؟ مک کافرتی می گوید : شاید یک رستوران باشد، فروشگاه، درمانگاه یا بیمارستان، یا یک خط اتوبوس جدید. در یک مورد درخت های محله رشد نموده بودند و ارزش ملک را به شدت بالا برده بودند.

3- به دنبال مشوق های اقتصادی محلی یا منطقه ای بگردید. بعضی اوقات به ساختمان های نسل دوم انگیزه های اقتصادی یا اقتصادیاتی محلی ارائه می گردد، به خصوص اقتصادیات ملک متروکه. مک کافرتی می گوید : همواره به دنبال انگیزه های توسعه اقتصادی بگردید. اگر چنین چیزی وجود دارد، چرا مشتری شما سود نبرد؟ هادسون می گوید : در شرایط امروزی، جوامع در شغل رقابت دارند. اگر بازسازی ساختمان باعث ایجاد شغل می گردد، باید به مشتری خود یاری کنید برنامه های مشوق اقتصادی را پیدا و استفاده نمایند.

4- برای ملک خود، استراتژی خروج معین کنید. بهترین کاربری این ملک چیست؟ اگر قرار بود کاربری ساختمان را تغییر بدهید، بهترین راه چاره برای یک شرکت یا خریدار چه خواهد بود؟ در صورت امکان، به توسعه هایی فکر کنید که بعدها به ارزش ملک اضافه می نماید. به طور مثال در بازسازی ساختمان تک مالکی، شاید بتوانید راه پله مناسبی تعبیه کنید که اجازه بدهد در آینده این ساختمان چندین مستاجر داشته باشد. البته کسب و کار مالک فعلی باید اجازه این کار را بدهد.

5- یک برنامه ارتباطی با مستاجران فعلی تنظیم کنید. با اطلاع رسانی به آن ها درباره برنامه کاری، اینکه چه زمانی لابی را بازسازی می کنید و چه زمانی توالت ها را، چه انتظاری از پرداخت گری های جدید یا پوشش های دیواری داشته باشند، نورپردازی چه تحولاتی پیدا می نماید و غیره، انتظارات آن ها را کنترل و مدیریت می کنید.

6- روی نقاط قوت ساختمان سرمایه گذاری کنید. وقتی ساختمان تازه ساخته شده بود، چه ویژگی های جذابی داشته؟ روی این نقاط قوت تمرکز کنید و ساختمان را به بهترین حالت ممکن برای بازار امروزی دربیاورید. مک کافرتی می گوید : گبه ساختار ساختمان دقت کنید. آیا اسکلت بندی خوبی دارد؟ آیا می توان بعضی دیوارها را خراب کرد و نور طبیعی بیشتری وارد محیط کرد؟ اگر ارتفاع سقف آن 240 سانتیمتر است، می توان آن را افزایش داد؟ در این میان به یاد یکی از عظیم ترین پروژه های بازسازی در شهر Cincinnati افتادیم. یک ساختمان مثلثی با چشم اندازهایی بی نظیر، اما این مناظر فقط از اتاق خصوصی مدیران قابل دیدن بود. فضا را باز کردیم تا همه افراد تقریبا از همه زوایا قادر به دیدن این مناظر باشند. این کار باعث افزایش قیمت ساختمان شد.

7- ویژگی هایی که می توان و باید حفظ کرد را معین کنید. سیستم هایی که احتیاج دارند به روز رسانی شوند را در اولویت قرار دهید. مشخصا هریک از موارد در این لیست از یک طرف برای مالک یا سازنده خرج دارد، و از طرف دیگر ارزش بالقوه برای کاربر آینده یا مستاجر. یک ساختمان متعلق به دهه 1970 که تبادل هوای آن 9 cfm در دقیقه بود را بازسازی می کردیم. این میزان تبادل هوا غیرقابل قبول بود. بنابراین از صندوق های پستی قدیمی ساختمان به عنوان میله های عمودی استفاده کردیم و این میزان را به 20 cfm تغییر دادیم.

اگر اخیرا سیستم های کنترلی، واحدهای مکانیکی و نورپردازی لابی به روز رسانی یا تعویض شده اند، تحقیق کنید که آیا می توانید آن ها را در رتبه بندی بهینه سازی مصرف انرژی معرفی کنید یا خیر. این رتبه بندی نشان می دهد که مصرف انرژی ساختمان نسبت به نوع و ابعاد آن از حد استاندارد کمتر است. چنین موضوعی به مستاجران آینده ثابت می نماید که در این ساختمان هزینه کمتری بابت قبوض خواهند پرداخت.

8- جذابیت نمای ساختمان و رنگ و لعاب فضای داخلی را بیشتر کنید. نمای ظاهری هر پروژه ای روی فروش آن تاثیر به سزایی دارد. چه ویژگی هایی باعث می شوند نمای ساختمان به یاد ماندنی گردد؟ چشم انداز؟ زیبایی شناسی؟ پارکینگ زیرزمینی؟ مک کافرتی عقیده دارد جان دادن دوباره به نما و ظاهر، روی قیمت آن تاثیر دارد. در مجمتع اداری با ظرفیت چندین مستاجر، کاشت گیاهان فصلی و رسیدگی مداوم به آن ها در جلب توجه مشتری یاری می نماید. همواره سعی کنید رنگ و تصاویر گرافیکی محیط داخل را سر و سامان بدهید. رنگ های تازه و مقرون به صرفه در اتاقک آسانسور، توالت و لابی لازم است. برای جان دادن به دیگر فضاهای عمومی هم می توانید از طرح و رنگ فرش، رنگ دیوار و حتی کاشی سقف یاری بگیرید.

9- دسته افرادی که در آینده مستاجر شما خواهند شد را بشناسید و براساس احتیاج آن ها طراحی کنید. وکلا همچنان دوست دارند دفتر کار خصوصی داشته باشند، مراکز پشتیبانی تلفنی به دلیل ازدجام جمعیت در فضای کوچک ممکن است با سیستم تهویه هوا به مشکل بخورند. از دیگر احتیاجهای این افراد می توان به نور طبیعی، پارکینگ و حتی اتاق استراحت هم اشاره نمود. 75% فضای اداری به طراحی محیط باز تعلق می گیرد و 25% آن به اتاق های خصوصی. اما همین موضوع هم به مشتری بستگی دارد. اگر مشتری شما یک شرکت نوپا باشد یا تعداد زیادی جنرال Xers داشته باشد، احتیاج به فضای باز و نور بیشتری خواهد داشت. ما سوله و کارخانه را به دفاتر کاری تبدیل کردیم که همه کارمندان آن به یک اندازه فضا و وسایل یکسان داشته باشند.

10- سعی نکنید همه کارها را همزمان انجام دهید. به جای یک بازسازی ناگهانی و یکسره، طراحی را مرحله به مرحله و در بازه های زمانی متفاوت انجام دهید. این نوع برنامه ریزی، باعث انعطاف در نقدینگی شده و قراردادهای اجاره متنوع تری را به همراه خواهد داشت که ریسک اقتصادی صاحب یا سازنده را کاهش می دهد. مک کافرتی می گوید : اگر بودجه محدودی دارید، آن را در نقاط اصلی خرج کنید. بیشتر آن را در فضاهای اصلی و توالت هزینه کنید که با سلیقه عموم هماهنگ باشد. هیکسون، یکی از اعضای اصلی تیم ما یک بار یک مرکز توزیع و پخش را به ساختمان دفاتر اداری تبدیل کرد. مشتری می دانست کار را از کجا آغاز کند. ابتدا کافه تریا را تمام کردند چون همه می خواستند از آن استفاده نمایند. این کار در مجتمع های اداری خیلی عادی است. هیکسون با آماده سازی املاک اجاره ای مخصوص یک مستاجر یا یک نوع مستاجر مخالف است. توصیه می نماید این سرمایه را برای توسعه دهی در آینده اختصاص بدهید.

11- پایداری و دوام را بخشی از فرایند قرار دهید. شاید اخذ مجوز LEED هدف مشتری شما از پروژه نباشد اما استفاده از عناصر بادوام در هر فرصت ممکن، از لحاظ تجاری عقلانی است. ساختمان های ما نسبت به ساختمان های LEED رتبه بالاتری در مصرف بهینه انرژی دارد. متوجه شدیم که این رتبه در بازگشت سرمایه، موثرتر از LEED-EB است. در هر صورت، پیغام پایداری و مقاومت مناسب باعث می گردد ساختمان شما در لیست مشاوران املاک اجاره ای در اولویت قرار بگیرد. مک کافرتی با مطالعه بازار روز دفاتر اداری متوجه شده که صاحبان ملک بیشتر از قبل در زمینه صرف سرمایه احتیاط می نمایند. او توصیه می نماید که فعلا دو دستی به پول خود بچسبید. اما عقیده دارد با قیمت معقول کارگر و مصالح، الان بهترین زمان برای تشویق صاحبان املاک به بازسازی ساختمان و سرمایه گذاری در ساخت و ساز است.

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 953

به "چند توصیه برای بازسازی ساختمان اداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند توصیه برای بازسازی ساختمان اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید