چند برابر مصرف داخلی اصفهان پهنای باند آماده نموده ایم

به گزارش کی آنلاین، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان گفت: در حال حاضر چند برابر مصرف داخلی خود در استان اصفهان پهنای باند آماده نموده ایم، اما هنوز نتوانسته ایم ظرفیت موجود را جذب کنیم.

چند برابر مصرف داخلی اصفهان پهنای باند آماده نموده ایم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، جعفر مطلب زاده امروز (شنبه) در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه اتوکام اصفهان، اظهار کرد: وظیفه اصلی وزارت ارتباطات ایجاد زیرساخت های مناسب این حوزه است.

وی تاکید نمود: در حال حاضر چند برابر مصرف داخلی خود در استان اصفهان پهنای باند آماده نموده ایم که این امر در راستای خدمت به مردم خوب است، اما از جهت اینکه نتوانسته ایم ظرفیت موجود را جذب کنیم، امری بد است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان با بیان اینکه سال جاری در این دوره از نمایشگاه بر دولت الکترونیک تاکید ویژه ای شده است، توضیح داد: هدف دولت الکترونیک رساندن خدمات به شهروندان است، همچنین با شفافیت در دولت الکترونیک به دنبال کم شدن شکاف بین مردم و مسئولان هستیم.

وی در مورد شهر هوشمند، گفت: برای تحقق شهر هوشمند در اصفهان زیرساخت های مختلفی از جمله بانک اطلاعاتی مناسبی را ایجاد نموده ایم، اما متأسفانه استفاده درستی از این زیرساخت ها نداریم.

به دنبال استفاده از زیرساخت های شهر هوشمند هستیم

مطلب زاده با تاکید بر اینکه در استان اصفهان به دنبال استفاده از زیرساخت های شهر هوشمند هستیم، گفت: در حال حاضر تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان با داشتن اینترنت، به شبکه های اطلاعات متصل شده اند، اما به دلیل اینکه دستگاه های اجرایی هنوز به طور کامل از این سرویس ها استفاده ننموده اند، تحقق شهر هوشمند برای شهروندان همچنان ملموس نیست.

مدیر نمایشگاه های داخلی شرکت نمایشگاه های استان اصفهان نیز در این نشست، اظهار کرد: بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی اتوکام اصفهان از هشتم تا 12 آبان ماه در محل فعلی نمایشگاه های اصفهان برگزار می شود و متقاضیان ثبت نام برای حضور در آن تا 10 مهرماه فرصت دارند.

مجید نایب زاده با بیان اینکه اتوکام با برپایی 25 دوره یکی از قدیمی ترین نمایشگاه های اصفهان است، یادآور شد: این نمایشگاه شامل بخش های نرم افزار، سخت افزار، بخش شبکه و امنیت تبادل اطلاعات، خدمات دولت الکترونیک، آموزش و پژوهش، استارتاپ ها، جشنواره فروش تجهیزات دیجیتال، مخابرات و ... است.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه اتوکام هرسال مطابق با سیاست های کلان کشور در بخش IT و ICT برگزار می شود، توضیح داد: در این ادوار سعی شده بدون نگاه تجاری و به صورت ویژه، به مباحث آموزشی پرداخته شود.

مدیر نمایشگاه های داخلی شرکت نمایشگاه های استان اصفهان با بیان اینکه شروع برگزاری نمایشگاه اتوکام به اواسط دهه هفتاد برمی شود، اظهار کرد: آن دوره همزمان با سیاست روز کشور در زمینه ماشین های اداری و نوآوری این تجهیزات و اتوماسیون اداری همراه بود و بیش از 60 درصد مشارکت کنندگان حاضر در نمایشگاه به این بخش اختصاص داشتند.

وی با بیان اینکه اواسط دهه هشتاد و در فصل دوم این نمایشگاه، با تغییر رویکرد برنامه های هدف گذاری شده و رونق دولت الکترونیک، 40 درصد غرفه ها به این امر اختصاص یافت، اضافه نمود: اواخر دهه هشتاد با رشد و توسعه اینترنت و فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک همزمان بود، بنابراین سیاست گذاران اتوکام حضور بخش نرم افزارها و سخت افزارهای اینترنت و شبکه تبادل اطلاعات را در برنامه کار خود قرار دادند.

نایب زاده گفت: 6 سال پایانی نمایشگاه اتوکام همزمان با رشد و توسعه کسب وکارهای مجازی، استارتاپ ها، خدماتی مرتبط با سازوکار اینترنت و ... همراه بود، بنابراین زیرساخت ها و کسب وکار مجازی به این نمایشگاه اضافه شد.

وی گفت: سال آینده به دنبال سیاست گذاری های کلان کشور و با تبعیت از نمایشگاه الکامپ تهران و به موازات تحلیل رویدادهای مربوط به IT و ICT کشور، تمام رویدادهای استان در زمینه کامپیوتر، نرم افزار و سخت افزار، کسب وکارهای مجازی، تجهیزات خدمات فروش رایانه در قالب اتوکام اصفهان، همزمان با جابجایی نمایشگاه به محل جدید تجمیع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 415

به "چند برابر مصرف داخلی اصفهان پهنای باند آماده نموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند برابر مصرف داخلی اصفهان پهنای باند آماده نموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید