ورود دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد به ساخت وسازهای غیرمجاز در مناطق گردشگری یاسوج

به گزارش کی آنلاین، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت و سازهایی که در منطقه آب نهرکاکان صورت گرفته، راه دسترسی مردم برای رسیدن به این نقطه گردشگری را مسدود نموده است.

ورود دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد به ساخت وسازهای غیرمجاز در مناطق گردشگری یاسوج

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، حسن نگین تاجی روز یکشنبه 27 اردیبهشت ماه 99 با اشاره به مسائل منطقه گردشگری آبشار یاسوج اضافه کرد: به واسطه اینکه نهادهای متولی برخی اوقات ممکن است به وظایف قانونی خودشان عمل نکنند، دستگاه قضایی ورود می نماید.

او در مورد تنگه مهریان و گلایه مردم اظهار کرد: یکی از مواردی که مردم از متولیان امر انتظار داشتند، موضوع لایروبی رودخانه مهریان و تعیین شدن بستر و حریم رودخانه بود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مورد نحوه واگذاری زمین در این منطقه گفت: عده ای مدعی شده اند که زمین ها به آن ها واگذار شده است، از این رو دادستان مرکز استان، معاون پیشگیری از وقوع جرم و سازمان بازرسی در موضوع واگذاری ها ورود کردند.

او با اشاره به این که واگذاری ها باید با نظارت سازمان بازرسی باشد، اضافه کرد: معتقدم در واگذاری های سنوات قبل هم ورود کنیم تا اگر بی عدالتی شکل گرفته با آن برخورد قانونی گردد.

نگین تاجی گفت: در حالی که منطقه ای کاملا جزو منابع طبیعی است، چه ضرورتی دارد به شخصی هکتارها زمین واگذار می گردد تا در آن ساخت وساز کند.

در سال های اخیر ساخت وسازهای غیرمجاز و ویلاسازی در یاسوج و حومه شدت گرفته است و همین موضوع موجب شده تا بسیاری از مسائل و معضلاتی که اغلب کلانشهرها با آن روبرو هستند دامن این شهر را بگیرد.

تغییر کاربری اراضی آن هم با ترغیب کشاورزان به فروش زمین هایشان، جنگل خواری و موج ویلاسازی روی کوه ها مسئله ای است که استان با آن روبه رو است. این مسائل موجب شده دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد برای نجات مناطق بکر یاسوج وارد میدان شده است و با هرگونه ساخت وسازهای غیر مجاز برخورد قانونی می نماید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1032

به "ورود دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد به ساخت وسازهای غیرمجاز در مناطق گردشگری یاسوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد به ساخت وسازهای غیرمجاز در مناطق گردشگری یاسوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید