همکاری شرکت های ری بن و فیس بوک برای ساخت عینک هوشمند

به گزارش کی آنلاین، مدت ها است که شرکت فیس بوک روی فراوری یک عینک هوشمند کار می نماید و اخیرا نیز این شرکت اعلام نموده که در حال همکاری با برند سرشناس ری بن است تا بتوانند یک عینک هوشمند جدید طراحی نمایند.

همکاری شرکت های ری بن و فیس بوک برای ساخت عینک هوشمند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مارک زاکربرگ در کنفرانس F8 فیس بوک در سال 2017 ، تصویری از نحوه کارکرد عینک واقعیت مجازی فیس بوک را نشان داد. اکنون خبرها حکایت از آن دارند که فیس بوک با شرکت ری بن همکاری نموده است تا بتواند یک جفت عینک هوشمند را به بازار عرضه کند.

بعضی منابع مطلع نزدیک به این پروژه می گویند که بین سالهای 2023 و 2025 این محصول به بازار عرضه می گردد و به نوعی برای جایگزینی تلفن های هوشمند طراحی شده است. این ویژگی ها شامل پخش مستقیم از دید کاربر ، تماس های تلفنی و صفحه نمایش برای مشاهده اطلاعات کاربر در هنگام پوشیدن عینک است.

این منابع گزارش دادند که این مشارکت در واقع برای عینک های هوشمند فیس بوک است که با نام داخلی استلا شناخته می گردد و به نوعی شبیه به عینک اسنپ خواهد بود و به کاربران این امکان را می دهد تا از دیدگاه خود عکس و ویدئوگرافی بگیرند. مدتی پیش سی ان بی سی برای اولین بار گزارش داد که این مشارکت برای عینک های واقعیت مجازی در فیس بوک است که اورین نامیده می شوند و قرار است جایگزین تلفن های هوشمند گردد. انتظار می رود عینک های علمی تخیلی مانند نمایش اطلاعات تصویری روی لنزها به برقراری تماس و فیلم یاری کند.

اما بعضی دیگر شدیدا معتقدند این اطلاعات به عینک هوشمند استلا مرتبط است که یک پروژه بسیار جاه طلب و شبیه به عینک اسنپ است که به کاربران امکان ضبط ویدیو را می دهد. از سوی دیگر فیس بوک در حال توسعه یک دستیار صوتی مانند سیری یا الکسا است.

بیزینس اینسایدر در ژانویه گزارش داد که فیس بوک صدها کارمند را در آزمایشگاه های واقعیت مجازی فیس بوک مستقر نموده که روی همین پروژه کار می نمایند سخنگوی فیس بوک نیز گفت: ما طی سال گذشته کارآمد تر عمل کردیم و محصولات واقعیت مجازی خود را در محصولات و کالاهای خود وارد کردیم و اکنون به بهره برداری نزدیک تر هستیم.

منبع: انتخاب
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 373

به "همکاری شرکت های ری بن و فیس بوک برای ساخت عینک هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری شرکت های ری بن و فیس بوک برای ساخت عینک هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید