ممنوعیت تبلیغ لاتاری و فروش ویزای آمریکا و شینگن صحت دارد؟ (ویزای آمریکا)

به گزارش کی آنلاین، همزمان با شروع بزرگترین قرعه کشی مهاجرت به آمریکا، تبلیغات گسترده ای در آژانس های مسافرتی و سامانه های رزرواسیون ایران در حال اجرا است. از سوی دیگر حجم تبلیغات فروش ویزای شینگن و کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس با دریافت مبالغی بعضا هنگفت، شدت گرفته و این سوال را پیش آورده که حکم این تبلیغات و فروش لاتاری و فروش ویزای آمریکا، کانادا و شینگن در چارچوب قوانین مسافرتی کشور چیست و آیا ممنوعیت تبلیغ لاتاری صحت دارد؟

ممنوعیت تبلیغ لاتاری و فروش ویزای آمریکا و شینگن صحت دارد؟ (ویزای آمریکا)

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به این پرسش ها درباره فروش ویزای آمریکا، کانادا و شینگن، با این مقدمه که آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی در بعد گردشگری داخلی، ورودی و خروجی، استراتژی هایی دارند که براین اساس سعی می نمایند با ابتکار عمل محصول خود را متمایز و گردشگران بیشتری را جذب نمایند تا منتفع شوند، گفت: همه این فعالیت ها درباره لاتاری به وسیله بخش خصوصی انجام می گردد و دولت نظارت عالی بر آن ها دارد و قطعا اجازه نمی دهد افراد یا مجموعه هایی با عناوین فریبنده، جعلی و ضد ارزش های کشور در این باره اقدام نمایند و حتما مقابل آن ها خواهد ایستاد.

او با این حال اظهار کرد: آژانس های گردشگری در چارچوب مقررات و قوانین مقصد، می توانند محصولات خود را اطلاع رسانی و بازاریابی نمایند و از این منظر، منافع خود را تامین نمایند.

معاون گردشگری درباره تک فروشی ویزای آمریکا، کانادا و شینگن و لاتاری در دفاتر خدمات مسافرتی گفت: در این باره ابهام آیین نامه ای وجود دارد. سال های گذشته پیگیری های زیادی شد، چون بحث ما این است که دفاتر خدمات مسافرتی به ویژه آن هایی که مجوز بند ب (اجرای تور) از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریافت می نمایند، در قالب پکیج و بسته سفر، ویزا بفروشند. اما آیین نامه ای که سال 1380 در دولت تصویب شده مشخصا کلمه اخذ ویزا را جز فعالیت آژانس های گردشگری قید نموده است. بنابراین تا زمانی که این آیین نامه اصلاح نشده، گرفتن این حق از آژانس های گردشگری، اقدامی غیرحقوقی است.

وی درباره این که بنا بر آن مصوبه دولت، آیا تک فروشی ویزا در آژانس های مسافرتی مجاز است؟ تاکید نمود: اخذ ویزا اولین نکته ای است که در آیین نامه مصوب سال 1380 هیات دولت جزو فعالیت آژانس ها ذکر شده، اما برای کشورها و مقاصد خاص، سیاست هایی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قالب بخشنامه هایی ابلاغ شده که انتظار داریم رعایت گردد.

او درباره این سیاست ها شرح داد: برای کشورهایی چون انگلیس، کانادا و آمریکا چارچوب و خط مشی مشخصی تعریف شده که به دفاتر خدمات مسافرتی ابلاغ شده تا در حیطه آن عمل نمایند.

معاون گردشگری کشور درباره ممنوعیت تبلیغ لاتاری در دفاتر خدمات مسافرتی و سامانه های رزرواسیون گردشگری نیز گفت: قطعا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مواردی که خلاف فرهنگ داخلی کشور و مغایر با اخلاق و ارزش های نظام باشد، موافق نیست.

تیموری در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا همچون فروش ویزا در دفاتر خدمات مسافرتی، حکم یا قانونی درباره تبلیغات و ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا در آژانس ها، سامانه های رزرواسیون و مراکز مرتبط و یا حتی نامربوط وجود دارد؟ اظهار کرد: توصیه ها در موضوع گردشگری در سطح جهان بیشتر حالت حقوقی است تا قانونی یعنی آن قدر گردشگری را منعطف می دانند که خیلی سفت و سخت با آن برخورد نمی نمایند. از طرف دیگر لاتاری در کشور یا مقصدی خاص اتفاق می افتد و در صنعت گردشگری، این قوانین مقصد است که حاکمیت دارد نه مبدأ. با این حال، تبلیغ و بازاریابی با عناوینی مغایر با ارزش های جامعه، اخلاق و قانون کشور مورد تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست. این خبر درباره ممنوعیت تبلیغ لاتاری نگارش شده است.

منبع : ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2189

به "ممنوعیت تبلیغ لاتاری و فروش ویزای آمریکا و شینگن صحت دارد؟ (ویزای آمریکا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت تبلیغ لاتاری و فروش ویزای آمریکا و شینگن صحت دارد؟ (ویزای آمریکا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید