مقاله: نگاهی به خودرو پاژن و خصوصیات مهم آن

به گزارش کی آنلاین، خودرو پاژن به یک موتور بنزین سوز 6 سیلندر و 24 سوپاپ مجهز است که آرایش قرارگیری سیلندرها در آن به صورت خورجینی و وی شکل بوده و سیستم سوخت رسانی در آن هم به صورت انژکتوری با تزریق چند نقطه ای طراحی شده است. موتور مذکور حداکثر توانی معادل 161 اسب بخار (با احتساب 5000 دور در دقیقه) را به نمایش می گذارد و حداکثر گشتاور خروجی آن هم معادل 245 نیوتن متر (با احتساب 2500 دور در دقیقه) برآورد می شود. در مجموع باید گفت که توان خروجی حجمی این خودرو رقمی معادل 53.6 اسب بخار بر لیتر برآورد شده است.

مقاله: نگاهی به خودرو پاژن و خصوصیات مهم آن

در بخش امکانات جانبی و رفاهی هم شاهد وجود موارد انگشت شماری همانند امکان کنترل دستی سیستم تهویه مطبوع و قابلیت تنظیم دستی جایگاه های جلو در کنار قابلیت تنظیم دستی شیشه ها و آینه ها هستیم.

سوای موارد یاد شده می توان مقدار مصرف سوخت را هم به اسم یکی دیگر از تفاوت های موجود میان دو مدل هرور و پاژن برشمرد. به گونه ای که خودرو هرور به ازای پیمودن هر صد کیلومتر مسافت چیزی در حدود 5 لیتر کمتر از پاژن سوخت مصرف می نماید و با توجه به دیزلی بودن ساختار موتور خود خرج کمتری را بر راننده تحمیل می نماید.

اگرچه حداکثر قدرت 165 اسب بخاری موتور دیزلی هرور (با احتساب 3600 دور در دقیقه) فزونی چندانی نسبت به حداکثر قدرت 161 اسب بخاری موتور بنزینی پاژن ایجاد نمی نماید، اما بهره مندی موتور دیزلی هرور از حداکثر گشتاوری معادل 360 نیوتن متر (با احتساب 1800 تا 3000 دور در دقیقه) موجب می شود که موتور هرور در دورهای پایین کشش و قدرت بیشتری را نسبت به موتور پاژن به نمایش بگذارد. چرا که حداکثر گشتاور آن نسبت به خودروی پاژن حدود 115 نیوتن متر بیشتر است.

منبع مقاله: نگاهی به خودرو پاژن و خصوصیات مهم آن

انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1806

به "مقاله: نگاهی به خودرو پاژن و خصوصیات مهم آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: نگاهی به خودرو پاژن و خصوصیات مهم آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید