معرفی بیش از یک میلیون و 200 هزار واحد خالی حقیقی و حقوقی به سازمان امور مالیاتی

به گزارش کی آنلاین، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از هفته گذشته مجددا کارتابل بیش از یک میلیون و 200 هزار واحد حقیقی و حقوقی به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است.

معرفی بیش از یک میلیون و 200 هزار واحد خالی حقیقی و حقوقی به سازمان امور مالیاتی

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه مالی خبرنگاران، با بیان اینکه با وجود خاتمه مهلت قانونی در مهر ماه، اما امکان خوداظهاری مالکان در سامانه املاک و اسکان وجود دارد و این زمان بار دیگر تا خاتمه سال تمدید خواهد شد، ادامه داد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی این است که همه خانوار ها فرصت داشته باشند تا خاتمه سال در سامانه ثبت نام نمایند. این پیشنهاد احتمالا به دبیرخانه سران قوا ارسال خواهد شد و در صورت تصویب هفته آینده اعلام عمومی می گردد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مردم برای جلوگیری از ضرر های ناشی از ثبت نکردن اطلاعات سکونتی هر چه سریع تر نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحد های مسکونی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس https://amlak.mrud.ir اقدام نمایند، اضافه نمود: طبق قانون هر خانواری که در این سامانه ثبت نام نکند، ساکن واحد خالی شناخته شده و از آن ها مالیات اخذ خواهد شد.

محمود زاده با بیان اینکه هفته گذشته مجددا کارتابل بیش از یک میلیون و 200 هزار واحد حقیقی و حقوقی به کارتابل سازمان امور مالیاتی در قالب لوح فشرده ارسال شده است، اضافه نمود: پیش از این فایل را به وسیله دیگری ارسال نموده بودیم که مورد قبول سازمان امور مالیاتی قرار نگرفته بود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: پیش از این یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی حقیقی به کارتابل سازمان امور مالیاتی ارسال شد که سازمان گفت باید این فایل ها به وسیله سیستم ارتباطی بین دو بخش ارسال گردد که در آن موقع این سیستم هنوز طراحی نشده بود، اما این بار فهرست نو را از این طریق ارسال کردیم.

محمود زاده یادآور شد: یک میلیون و 300 هزار واحد تماما حقیقی بود، اما در فهرست نو بخش قابل ملاحظه ای از واحد ها مربوط به واحد های حقوقی است که بانک ها هم جزو این فهرست هستند و کل سیستم های حقوقی در قالب پکیج در سامانه ثبت به عنوان خانه خالی معرفی شده اند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: طبق متن قانون خانه های خالی هر فردی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکند وزارت راه و شهرسازی این خانه را خالی در نظر می گیرد و در نهایت به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهد شد.

او در خاتمه تاکید نمود: وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر آنالیز های لازم را از تمامی افرادی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نموده اند، انجام می دهد و تا به امروز هم تعداد ثبت نام نمایندگان در این سامانه در مقایسه با ابتدای سال افزایش چشم گیری پیدا نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1874

به "معرفی بیش از یک میلیون و 200 هزار واحد خالی حقیقی و حقوقی به سازمان امور مالیاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بیش از یک میلیون و 200 هزار واحد خالی حقیقی و حقوقی به سازمان امور مالیاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید