قُل دوم مسی؛ تخیل یا واقعیت

به گزارش کی آنلاین، تهران- خبرنگاران- دانشمندان علم ژنتیک معتقدند آنها می توانند در آینده و با استفاده از تکنیک های علمی، ژن های لیونل مسی را شبیه سازی نموده و نسخه مشابه وی را بسازند.

قُل دوم مسی؛ تخیل یا واقعیت

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی بی این اسپورت نوشت: کاپیتان آبی اناری ها تا همین امروز تمام دوران فوتبال حرفه ای خود را در بارسلونا سپری نموده و پس از رساندن آمار گل های خود در 674 بازی به عدد 591، به ستاره ای دنیای تبدیل شده است.

و حالا به توجه به اینکه نزدیک شدن سال های پایانی دوران فوتبال مسی، این پرسش ذهن فوتبال دوستان سراسر دنیا را به خود مشغول نموده است: آیا دنیای فوتبال دوباره بازیکنی به خوبی و کیفیت مسی به خود خواهد دید؟

پاسخ دانشمندان مثبت است؛ در واقع آنها معتقدند با پیشرفت علم می توانند ستاره بارسلونا را شبیه سازی نموده و در صورتی که بخواهند می توانند نسخه دیگری از مسی بسازند.

براساس اظهارات آرکادی ناوارو متخصص ژنتیک و رئیس مرکز ذخایر ژنوم اروپا (European Genome-phenome Archive) می گوید ساختن نسخه دیگری از مسی امکان پذیر است.

وی در این باره گفت: بله، با استفاده از تکنیک های موجود می توان مسی را شبیه سازی کرد؛ این فرد شباهت بسیار زیادی با مسی خواهد داشت، چیزی شبیه به دوقلو که دومی را با فاصله زمانی 20 یا 30 سال منجمد نموده ایم.

آرکادی ادامه داد: این فرد همان قابلتی های مسی را خواهد داشت اما خواص ژنتیکی تنها یک بخش است و سایر ویژگی ها اکتسابی است و به وسیله محیط آموخته خواهد شد؛ مسی لزوما به دلیل ویژگی های ژنتیکی مسی نیست بلکه محیط پیرامون وی، تحصیلات، آموخته ها، دورانش در لاماسیا و دارو و درمان هایی که دریافت نموده، او را تبدیل به مسی نموده است، بنابراین ژنتیک مایحتاج ما را به طور بالقوه در اختیارمان قرار می دهد و تمام کردن کار به خود ما بستگی دارد.

مسی تا اینجای فصل 39 گل به ثمر رسانده و با توجه به اختلاف 10 امتیازی با نزدیک ترین تعقیب کننده یعنی اتلتیکو مادرید، دهمین قهرمانی لالیگا را هدف گرفته است.

علاوه بر این، با توجه به اینکه آبی اناری ها درمرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا گزینه محتمل تری نسبت به منچستریونایتد برای صعود به دور بعد محسوب می شوند، از اینرو مسی می تواند پنجمین مدال قهرمانی این تورنمنت معتبر را نیز به گردن بیاویزد.

ورزشی**3991**9118**

منبع: ایرنا
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 170

به "قُل دوم مسی؛ تخیل یا واقعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قُل دوم مسی؛ تخیل یا واقعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید