ششمین سوگواره آئین های حسینی در شاهرود شروع شد

به گزارش کی آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ششمین سوگواره آئین های حسینی با عنوان تعزیه، میراث معنوی در شاهرود شروع شد.

ششمین سوگواره آئین های حسینی در شاهرود شروع شد

به گزارش خبرنگاران از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه بیدختی گفت: این سوگوار هم زمان با نخستین روز از ماه محرم در این شهرستان شروع و تا انتها دهه اول محرم ادامه دارد.

وی با اشاره به بعضی اهداف برگزاری این سوگواره گفت: این سوگواره باهدف احیای مراسم تعزیه در تکایا برگزار می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با انتقاد از ورود بعضی خرافات در آئین های عزاداری گفت: برگزاری این سوگواره باهدف جلوگیری از رواج بدعت در اجرای این آیین نمایشی- مذهبی برگزار می گردد.

خواجه بیدختی گفت: مراسم تعزیه خوانی در قالب ششمین سوگواره آئین های حسینی، در دهه اول محرم در شاهرود برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه تعزیه ازجمله هنرهای نمایشی بومی ایرانیان است گفت: هدف از اجرای آن نمایش نمادین وقایع جان سوز کربلا و مصیبت های وارده به امامان معصوم (ع) است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اضافه کرد: احیا و اشاعه شیوه های سنتی عزاداری و زنده نگه داشتن شور حسینی ازجمله اهداف برپایی این سوگواره است.

به گزارش خبرنگاران مراسم تعزیه خوانی، در دهه اول ماه محرم امسال همه روزه از ساعت 15 الی 17 در خیابان مصلا، مجموعه تاریخی تکیه سعادت برنجی شاهرود با همکاری اداره میراث فرهنگی شاهرود، هیئت متوسلین به قمر بنی هاشم، خادمین مجموعه تاریخی تکیه سعادت برنجی و اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 791

به "ششمین سوگواره آئین های حسینی در شاهرود شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ششمین سوگواره آئین های حسینی در شاهرود شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید