سقوط دوباره فوتبال ایران در آسیا و بازگشت به سهمیه 2

به گزارش کی آنلاین، با سرانجام مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، فوتبال ایران در رنکینگ کسب سهمیه به رتبه پنجم آسیا سقوط کرد.

سقوط دوباره فوتبال ایران در آسیا و بازگشت به سهمیه 2

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران،شکست سنگین سپاهان در دور آخر مرحله گروهی و توقف فولاد برابر شباب الاهلی با پیروزی پاختاکور مقابل التعاون و صعود نسف قرشی به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا همراه شد.

این نتایج سبب گشت تا فوتبال ازبکستان امتیازات بیشتری را جمع نموده و بالاتر از ایران در رتبه چهارم آسیا قرار گرفته و در لیگ قهرمانان فصل 2024 - 2025 سهمیه 3+1 را از آن خود کند.

در صورت کسب نتیجه مطلوب به وسیله فولاد و شکست تیم ازبکستانی در دور یک هشتم نهایی، آنگاه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا فصل 2024 - 2025 یک بار دیگر سهمیه 3+1 را از آن خود خواهد نمود. برای رسیدن به پاسخ این سوال، باید تا 4 و 5 بهمن صبوری به خرج داد.

باید این نکته را نیز متذکر شد که سهمیه ایران در دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا یعنی فصل 2023 - 2024 تصویب شده و ایران دارای سهمیه 3+1 است.

تنها راه بازگشت دوباره فوتبال ایران به رتبه چهارم و کسب سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم، درخشش فولاد در ادامه مسابقات و حذف نسف قرشی از گردونه این رقابت ها است. خوزستانی ها باید در دور یک هشتم نهایی به مصاف الفیصلی عربستان بروند و نسف قرشی نیز با الشباب عربستان ملاقات خواهد نمود.

در صورت کسب نتیجه مطلوب به وسیله فولاد و شکست تیم ازبکستانی، آنگاه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا فصل 2024 - 2025 یک بار دیگر سهمیه 3+1 را از آن خود خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2076

به "سقوط دوباره فوتبال ایران در آسیا و بازگشت به سهمیه 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط دوباره فوتبال ایران در آسیا و بازگشت به سهمیه 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید