رودخانه حبله رود یکی از جاذبه های طبیعی استان تهران به شمار می رود

به گزارش کی آنلاین، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، رودخانه حبله رود یکی از جاذبه های طبیعی استان تهران به شمار می رود.

رودخانه حبله رود یکی از جاذبه های طبیعی استان تهران به شمار می رود

رودخانه حبله رود از طولانی ترین رودخانه های نزدیک تهران در نزدیکی فیروزکوه است که از کوههای شمال شرقی فیروزکوه سرچشمه میگیرد و در طول راستا خود انشعاب های متعددی دارد. رودخانه حبله رود از روستاهای سرسبزی عبور می نماید و اطراف آن محیطهای متنوع زیادی برای اتراق در طبیعت و گشت و گذار وجود دارند. طول رودخانه حبله رود در حدود 240 کیلومتر است و از رودهای اصلی در رشته کوه البرز بشمار می رود. رودخانه فیروزکوه در طول راستا خود با رودهایی مانند واشی و نمرود برخورد می نماید و در ادامه با عبور از دهستان حبله رود به این نام خوانده می گردد. حبله رود در نهایت در فاصله حدود 45 کیلومتری جنوب شرقی گرمسار به رودخانه گلو می رسد و در شوره زارهای کویری فرو می رود.

بخش بالا دست رودخانه حبله رود را که در نزدیکی تنگه ساواشی واقع شده است، گور سفید نیز می نامند و بیش از 35 کیلومتر طول دارد. حبله رود در طول راستا خود سبب حیات دشت ها، باغ ها و زمین های کشاورزی بسیاری می گردد و منبع تامین آب روستاهای این منطقه بشمار می رود. آب این رودخانه در بالادست شیرین است اما پس از انشعاب در طول راستا شیمیایی، نمکی و گچی می گردد.

برترین زمان برای اتراق و پیک نیک در طبیعت اطراف حبله رود فصل های بهار و تابستان هستند. با آغاز فصل بهار دامنه های سرسبز اطراف این رودخانه پوشیده از گلهای وحشی و گیاهان معطر و دارویی می شوند. روستاهای اطراف حبله رود نیز در این زمان زیباترین طبیعت و منظره را دارند. برای بازدید از این رودخانه و منطقه ها اطراف آن می توانید از شرق تهران به سمت فیروزکوه پیش بروید و پس از عبور از دماوند و آبسرد به روستاهای حاشیه حبله رود برسید.

منبع: همگردی
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2142

به "رودخانه حبله رود یکی از جاذبه های طبیعی استان تهران به شمار می رود" امتیاز دهید

1 کاربر به "رودخانه حبله رود یکی از جاذبه های طبیعی استان تهران به شمار می رود" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه حبله رود یکی از جاذبه های طبیعی استان تهران به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید