رشد 17 درصدی جمعیت بی خانمان های سایلیکون ولی ، پارادوکس عجیب تکنولوژی و بی پولی

به گزارش کی آنلاین، به نظر می رسد جمعیت بی خانمان های سان فرانسیسکو طی دو سال اخیر رشدی چشمگیر داشته است. این رشد 17 درصدی زنگ خطری جدی برای افرادی است که در سیلیکون ولی فعالیت می کنند.

رشد 17 درصدی جمعیت بی خانمان های سایلیکون ولی ، پارادوکس عجیب تکنولوژی و بی پولی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نتایج یک مقیاس شبانه روزی اولیه از جمعیت بی خانمان سان فرانسیسکو که در ماه ژانویه اجرا شده بود، بیش از 8011 مورد بی خانمان ثبت شد که نسبت به 2 سال اخیر 17 درصد افزایش یافته است. یک دلیل کلیدی برای این افزایش 45 درصدی را می توان بی توجهی مسئولان شهرداری دانست.

مدت هاست که سان فرانسیسکو، بحران بی خانمانی را تجربه می کند و این در شرایطی است که سلیکون ولی رونق تگکنولوژی و افزایش قیمت مسکن را تجربه می کند. البته نتایج گزارش مذکور نشان می دهد که تعداد جوانان بی خانمان 10٪ کاهش داشته ولی موضوع بی خانمانی در سان فرانسیسکو همچنان به قوت خود باقی است.

شاید به این موضوع فکر کنید که این روزها بسیاری از شهرهای مهم جهان با مشکل بی خانمان ها رو به رو شده اند و این مشکل فقط در سیلیکون ولی و سانفرانسیسکو وجود ندارد، اما واقعیت این است که اهمیت سیلیکون ولی به عنوان یک منطقه تجاری لوکس و مهم با بسیاری از دیگر نقاط جهان قابل مقایسه نیست.

بای مثال هم اکنون شرکت های فناوری متعددی، از جمله اوبر به دنبال توسعه فعالیت های شرکت خود هستند و حتی اوبر نخستین سهام عمومی خود را منتشر کرده است. افزون بر این بسیاری از اهالی سیلیکون ولی در خانه های اشرافی با برترین امکانات زندگی می کنند و برترین اسباب و وسایل زندگی را نیز در اختیار دارند، بر این اساس بسیار عجیب است که در همسایگی این افراد عده ای با کمترین امکانات گوشه خیابان زندگی کنند.

منبع: انتخاب
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 204

به "رشد 17 درصدی جمعیت بی خانمان های سایلیکون ولی ، پارادوکس عجیب تکنولوژی و بی پولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 17 درصدی جمعیت بی خانمان های سایلیکون ولی ، پارادوکس عجیب تکنولوژی و بی پولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید