دختر 9 ساله آیفون را با چهره پدر بیهوش باز کرد و خانواده را از مرگ نجات داد

به گزارش کی آنلاین، یک دختر بچه 9 ساله اهل بروکتون ماساچوست با بهره گیری از فیس آیدی و چهره بی هوش پدرش قفل آیفون او را باز کرد و خانواده اش را از مرگ حتمی نجات داد. در حالی که خانواده جیلین باربوسا دچار مسمومیت گاز مونوکسید کربن شده بودند، جیلین با آرامش آیفون پدرش را گرفت تا از دیگران کمک بخواهد اما به دلیل قفل بودن گوشی او، نتوانست چنین کاری را انجام دهد. او گفت: بنابراین قفل آن را با استفاده از قابلیت فیس آیدی و چهره پدرم باز کردم.

دختر 9 ساله آیفون را با چهره پدر بیهوش باز کرد و خانواده را از مرگ نجات داد

حتی با وجود اینکه پدرش در آن زمان از هوش رفته بود، فیس آیدی به جیلین اجازه داد تا قفل آیفون پدرش را باز کند و برای کمک تماس بگیرد. هنگامی که اورژانس رسید، آن ها دریافتند که مقدار مونوکسید کربن داخل خانه که ناشی از یک موتوربرق بود، بیش از 1000 قسمت در میلیون مقدار گیری شده که این حجم از گاز بسیار کشنده است.

مادرش در بیمارستان به هوش آمد و متوجه شد که دخترش جان او را نجات داده است. مادر جیلین گفت: بله، او این کار را کرد. اگر او در خانه نبود، من هم الان زنده نبودم. او دختر خیلی باهوشی است. جیلین خواب بود که با صدای کمک خواستن پدرش از خواب بیدار شد و دید که مادر و پدرش بلافاصله بی هوش شدند. پنج نفر از اعضای خانواده، از جمله خواهر هفت ساله ی جیلین به بیمارستان منتقل شدند و همگی بهبود یافتند.

پدر این خانواده بسیار خوش شانس بود، زیرا در تنظیمات فیس آیدی گوشی او گزینه Require Attention for Face ID غیرفعال بود که به پدرش اجازه داد تا با چشمانی بسته هم قفل آن را باز کند و با این اقدام خانواده او از مرگ حتمی نجات یافت. بعید است که جیلین کار با این قابلیت را می دانست، حتی اگر این را هم بلد بود برای دسترسی به تنطیمات فیس آیدی نیاز به رمزعبور داشت.

این خبر معین نکرده که گوشی آیفون جیلین از چه مدلی است، اما اگر این گوشی آیفون 13 می بود شاید جیلین نمی توانست به راحتی آن را باز کند. بد نیست بدانید که وب سایت iFixit و سایر تکنسین های تعمیرات گوشی های هوشمند تأیید کرده اند که تعمیر نمایشگر آیفون 13، قابلیت فیس آیدی آن را از کار می اندازد. تنها اپل می تواند با استفاده از ابزار و نرم افزار های مخصوص خود، تعمیر این صفحه نمایش ها را بدون ایجاد مسئله ای انجام دهد. تراشه کوچکی که در قسمت پایینی نمایشگر آیفون 13 استفاده می شود کد مخصوصی دارد که در هر آیفون فرق دارد و به همین دلیل این مشکل در تعمیر نمایشگر آیفون 13 به وجود می آید.

چنل یوتیوب Phone Repair Guru با انتشار ویدیویی نشان داده است که هر چند تعویض برخی از اجزای صفحه نمایش به آسانی صورت می گیرد اما هنگامی که گوشی کاربر نیاز به تعویض نمایشگر داشته باشد، احتمالا باید برای رفع مشکل از کار افتادن سنسور تشخیص چهره گوشی خود به کنندگی های مجاز شرکت اپل مراجعه کند. این یوتیوبر نشان می دهد که وقتی اجزایی مانند سنسور نور محیط، سنسور گرما و میکروفون یک آیفون را تعویض می کنید، همه اجزای آن مطابق انتظار کار می کنند. اما وقتی نمایشگر آیفون 13 خود را با نمایشگر نوی جایگزین می کنید، سنسور تشخیص چهره آیفون 13 به طور اتوماتیک از کار می افتد.

بر اساس گزارش های اخیر کانال یوتیوب Phone Repair Guru، راه چاره های متعددی مانند انتقال برخی تراشه ها به نمایشگر نو برای فعال سازی مجدد سنسور تشخیص چهره وجود دارد اما بیشتر تعمیرگاه های موبایل این کار را انجام نمی دهند زیرا این کار بسیار پیچیده و سخت است. استراتژی کدگذاری قطعات برای اپل اتفاق نوی نیست، اما ما شاهد عجیب ترین و شاید مشکوک ترین حالت آن در نمایشگر آیفون 13 هستیم. وب سایت iFixit می گوید که این بخش از طریق مهندسین اپل دستکاری شده تا تعمیرکنندگان غیررسمی گوشی های هوشمند نتوانند آن را تعمیر کنند. راه چاره هایی که بسکمک از آن ها برای حل این مشکل پیشنهاد می دهند هم به هیچ عنوان کارساز نیست. آن ها می توانند آن تراشه نمایشگر را لحیم کنند، اما این یک فرآیند پرزحمت و پرخطر است.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1875

به "دختر 9 ساله آیفون را با چهره پدر بیهوش باز کرد و خانواده را از مرگ نجات داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختر 9 ساله آیفون را با چهره پدر بیهوش باز کرد و خانواده را از مرگ نجات داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید