خبرنگاران روزه بیماران اعصاب و روان با مشورت روانپزشک باشد

به گزارش کی آنلاین، شیراز- خبرنگاران- بیماران اعصاب و روان در زمینه دریافت یا ندریافت روزه به گفته متخصص اعصاب و روان در دانشگاه علوم پزشکی فسا باید با روانپزشک خود مشورت نمایند تا دچار آسیب و یا عود بیماری نشوند.

خبرنگاران روزه بیماران اعصاب و روان با مشورت روانپزشک باشد

دکتر امیر رضا خدامان دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: برخی بیماران اعصاب و روان می توانند روزه بگیرند و برخی هم نمی توانند، گروهی نیز از روزه دریافت سود درمانی می برند مانند بیماران دچار سوء مصرف سیگار با یاری روانپزشک، در دوران روزه داری می توانند سیگار را ترک نمایند.

وی ادامه داد:برخی از بیماران مبتلا به افسردگی شدید با آغاز ماه رمضان خود را موظف می دانند روزه بگیرند و روزه ندریافت را برای خود حرام تلقی می نمایند اما این بیماران نباید روزه بگیرند.

خدامان اعلام کرد: بیمارانی که بیماریهای شدید روانپزشکی مثل اختلال دوقطبی خلق و یا اسکیزوفرنی یا افسردگی شدید دارند و احتیاج به مصرف منظم دارو دارند و هرگونه تغییر در مصرف داروها یا رژیم غذایی و حتی خواب و بیداری آنها می تواند سبب بدتر شدن حال آنها گردد نباید روزه بگیرند.

وی گفت:ماه مبارک رمضان فرصت خودسازی و تمرین تقوا برای همه ما است ولی طبق دستورات اسلامی اگر روزه برای سلامتی فرد ضرر داشته باشد نه تنها ثواب ندارد که گناه نیز محسوب میگردد.

متخصص اعصاب و روان در دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: از آنجا که داروهای روانپزشکی ممکن است به شکل چندبار در روز تجویز شوند، برخی از بیماران ممکن است برای روزه داری، بدون مشورت با پزشک اقدام به کاهش دفعات مصرف داروها نمایند.

به گفته وی بسیاری از داروهای روانپزشکی این قابلیت را دارند که در صورت صلاح دید روانپزشک معالج، به شکل یک بار در روز مصرف شوند.

خدامان گفت: بسیاری از داروهای ضد افسردگی، برخی از داروهای ضد تشنج (تثبیت نماینده خلق)، داروهای بنزودیازپینی، لیتیوم و آنتی سایکوتیک ها در صورت صلاح دید روانپزشک معالج، به شکل یک بار در روز مصرف شوند.

شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 990

به "خبرنگاران روزه بیماران اعصاب و روان با مشورت روانپزشک باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روزه بیماران اعصاب و روان با مشورت روانپزشک باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید