تعداد واحدهای بوم گردی یزد به 285 مورد می رسد

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، سید مصطفی فاطمی، در مراسم افتتاح بزرگترین واحد اقامتگاه بوم گردی در روستای گل افشان مهریز با اشاره به پیشتازی استان در مقوله ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در کشور، گفت: زمانی که آیین نامه ایجاد بوم گردی ها در کشور ابلاغ شد، استان یزد دارای 45 واحد فعال بود.

تعداد واحدهای بوم گردی یزد به 285 مورد می رسد

وی بیان نمود: در حال حاضر به دلیل تنوع و روحیات مختلف بوم گردی های استان، این واحدها به نوعی جاذبه گردشگری برای استان تبدیل گردیده و استقبال گردشگران، روز به روز بر تعداد آنها و رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این زمینه بیشتر می گردد.

فاطمی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک تعداد بوم گردی های استان به 285 مورد خواهد رسید، مطرح کرد: ایجاد این مراکز اقامتی گردشگری در مناطق روستایی علاوه بر اینکه می تواند یک عامل برای اشتغالزایی باشد، در حفظ و ماندگاری روستاها نیز بسیار اثرگذار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با ایجاد واحدهای بوم گردی در روستاها، شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا هستیم و بسیاری از افرادی که زمانی روستا را رها نموده و به دنبال شغل به شهر رفته بودند، اقدام به بازگشت نموده اند.

فاطمی با تاکید بر وضعیت بحرانی گردشگری در کشور به وی ژه در استان یزد، از کاهش تعداد گردشگران خارجی یزد به رغم ثابت ماندن تعداد گردشگران داخلی اطلاع داد.

وی مطرح کرد: تنها پیشنهاد برای حفظ رونق گردشگری استان یزد، تبلیغ و معرفی هرچه بیشتر جاذبه های استان است.

به گزارش مهر، بزرگترین واحد بومگردی استان یزد در روستای گل افشان مهریز، با سرمایه گذاری محمد شکوهی و اعظم گلابگیریان در یک خانه باغ قدیمی به وسعت هزار متر مربع راه اندازی گردیده و پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

این اقامتگاه با معماری سنتی دارای اتاق های سنتی برای اقامت گردشگران، رستوران و کافی شاپ، آبشار مصنوعی و استخرهای آب است.

روستای گل افشان یکی از روستاهای ییلاقی شهرستان مهریز با جاذبه های طبیعی بسیار است که در 22 کیلومتری مرکز این شهرستان واقع گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 41

به "تعداد واحدهای بوم گردی یزد به 285 مورد می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد واحدهای بوم گردی یزد به 285 مورد می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید