تشریح فعالیت های عمرانی پارک علم و فناوری سمنان ، راه اندازی 4 مرکز نوآوری

به گزارش کی آنلاین، 4 مرکز نوآوری و فناوری در پارک علم و فناوری سمنان به منظور توسعه کسب و کار های دانش بنیان و بکارگیری ظرفیت های جوانان خلاق و بومی استان راه اندازی شد.

تشریح فعالیت های عمرانی پارک علم و فناوری سمنان ، راه اندازی 4 مرکز نوآوری

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

گروه دانشگاه خبرنگاران، پارک علم و فناوری استان سمنان در شهریور ماه سال 1381 بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، همزمان با تبدیل یا ادغام سایر مراکز استانی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران فعالیت خود را در شهرستان شاهرود شروع کرد.

محسن نظری، رئیس پارک علم و فناوری سمنان با اشاره به فعالیت های عمرانی انجام شده در این پارک گفت: سال 1400 سال فراوری، پشتیبانی و مانع زدایی هاست. به همین دلیل، پارک علم و فناوری استان به عنوان یکی از پارک های پیشرو اقدامات ارزنده ای را انجام داده است.

نظری ادامه داد: یکی از اقداماتی که پارک علم و فناوری در زمینه فراوری انجام داده افتتاح فاز اول از مجتمع رویش فناوری (چشم فناوری) در استان بوده است. این مجموعه به مساحت 4200 متر مربع در دو فاز تدارک دیده شده که در این طرح سوله های نیمه صنعتی در اختیار فناوان و شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری سمنان اضافه کرد: مجموعه دیگری که افتتاح شده و در اختیار شرکت ها و استارتاپ ها قرار خواهد گرفت، مرکز نو آوری آب، انرژی و و کشاورزی است که این مرکز با مشارکت و جذب بخش خصوصی برای اولین بار در پارک استان سمنان تدارک دیده شده است.

وی گفت: شرکت هایی که در زمینه آب، انرژی و کشاورزی زمینه فناوری را دارند، در این مجموعه می توانند جذب و پیش شتاب دهی شوند و در نهایت به محصول مورد نظر صنعت برسند. سمت و سوی این مرکز تقاضا محوری است یعنی احتیاج های کشور و صنعت باید در این مرکز با حمایت های پارک و بخش خصوصی به محصول برسد.

نظری با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی هم عنوان نمود: این با توجه به پتانسیل ویژه استان برای اولین بار به شکل تخصصی درپارک علم و فناوری سمنان تجهیز شده است با توجه به اینکه استان در زمینه های معدنی و معادن ویژگی های خاص دارد این مرکز بنا دارد در حوزه های فناورانه شرکت های فناور و صاحبان ایده در زمینه معدن و صنایع معدنی حمایت کند و با دیده تقاضا و محصول محور کاربردی برطرف کننده احتیاج کشور و استان باشد.

رئیس پارک علم و فناوری سمنان اعلام نمود: مورد دیگری که به صورت ویژه می خواهم به آن اشاره کنم بحث کارخانه نوآوری سمنان است که در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان تدارک دیده شد. این مجموعه عظیم به مساحت 30 هزار مترو مربع توسط بخش خصوصی و خیرین بخشیده شده است.

وی اضافه کرد: کارخانه نوآوری سمنان در مجاورت دانشگاه های استان قرار گرفته است سرمایه گذاران، شتاب دهندگان، شرکت های فناور و صاحبان ایده در این مجموعه مستقر می شوند. رونق کارخانه نوآوری می تواند شرایط اشتغال را در استان متاثر کند.

نظری با در خصوص ایجاد مرکز شتاب دهی نوآوری و تجاری سازی فناوری های انرژی گفت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی افتتاح شده و در این مرکز قرار است از کسب و کار هایی که احتیاج صنعت است به خصوص در حوزه برق، انرژی و صنعت سیم و کابل حمایت کنیم. شرکت ها و گروه هایی که می توانند برطرف کننده این احتیاج باشند در این مرکز مشترک مستقر می شوند و با حمایت دو طرفه پارک علم و فناوری استان و شرکت سیم و کابل مغان می توانند برطرف کننده احتیاج کشور باشند.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری سمنان مراکز مختلفی را جهت حمایت از نوآوری و فناوری در استان تجهیز نموده است که تمام شرکت های فناور و دانش بنیان بتوانند در این مرکز مستقر شوند و تحت حمایت این پارک قرار بگیرند یکی از این مراکز، مرکز رشد فناور پور سینا در شهر سمنان است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعتبارات پارک علم و فناوری استان تجهیز شده است.

گفتنی است، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر اخیر خود به استان سمنان با اشاره به رشد دو برابری شرکت های دانش بنیان، خلاق و واحد های فناور سمنان گفت: خوشبختانه این استان ظرفیت های بسیار خوبی در توسعه کسب و کار های دانش بنیان و خلاق در اختیار دارد که با نقش آفرینی بیش از 600 واحد دانش بنیان، خلاق و فناور، این ظرفیت بیش از 100 درصد افزایش داشته اشت و کوشش می کنیم تا با همکاری بخش های استانی این ظرفیت نوآورانه و فناورانه توسعه یابد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر خود به استان سمنان به پارک علم و فناوری این استان رفت و فاز نخست ساختمان کارگاهی رویش فناوری، مراکز نوآوری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، آب، انرژی و کشاورزی را افتتاح کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1618

به "تشریح فعالیت های عمرانی پارک علم و فناوری سمنان ، راه اندازی 4 مرکز نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح فعالیت های عمرانی پارک علم و فناوری سمنان ، راه اندازی 4 مرکز نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید