تابستان گرم اروپا می تواند گردشگران را به منطقه ها سردتر بفرستد

به گزارش کی آنلاین، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تابستان گرم اروپا می تواند گردشگران را به منطقه ها سردتر بفرستد.

تابستان گرم اروپا می تواند گردشگران را به منطقه ها سردتر بفرستد

سازمانهای گردشگری و کارشناسان پیش بینی می نمایند که افزایش دمای تابستان در سراسر جنوب اروپا می تواند باعث تغییری پایدار در عادات گردشگران گردد، به طوری که مسافران مقصدهای خنک تری را انتخاب نمایند یا در بهار یا پاییز تعطیلات خود را بگذرانند تا گرمای شدید را دور بزنند.

داده های کمیسیون سفر اروپا (ETC) نشان می دهد که تعداد افرادی که امیدوارند در ماه ژوئن تا نوامبر به منطقه مدیترانه سفر نمایند، در مقایسه با سال گذشته، زمانی که هوای سوزان منجر به خشکسالی و آتش سوزی شد، 10 درصد کاهش یافته است اما مقاصدی مانند جمهوری چک، دانمارک، ایرلند و بلغارستان شاهد افزایش بوده اند.

میگل سانز، رئیس کمیسیون سفر اروپا گفت: پیش بینی می کنیم که شرایط جوی غیرقابل پیش بینی در آینده تأثیر بیشتری بر انتخاب مسافران در اروپا خواهد گذاشت.

گزارش سازمان تجارت بعلاوه نشان می دهد که 7.6 درصد از مسافران اکنون رویدادهای شدید آب و هوایی را به عنوان نگرانی اصلی برای سفرهای بین ژوئن و نوامبر می دانند.

تقاضا برای سفر دوباره در تابستان سال جاری افزایش یافته است زیرا گردشگران بعد از سالها محدودیت های همه گیر را پشت سر می گذارند و شرکتهای مسافرتی می گویند که گرما هنوز باعث لغو بسیاری از سفرها نشده است.

هواشناسان پیش بینی می نمایند که دمای هوا در هفته آینده ممکن است از رکورد کنونی اروپا یعنی 48.8 درجه سانتیگراد فراتر رود و نگرانی ها از تکرار مرگ و میر ناشی از گرما در سال گذشته را افزایش داد.

منبع: همگردی
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2273

به "تابستان گرم اروپا می تواند گردشگران را به منطقه ها سردتر بفرستد" امتیاز دهید

1 کاربر به "تابستان گرم اروپا می تواند گردشگران را به منطقه ها سردتر بفرستد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابستان گرم اروپا می تواند گردشگران را به منطقه ها سردتر بفرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید