بخشی از تفنگداران آمریکایی از اوکیناوا به گوام منتقل می شوند

به گزارش کی آنلاین، تهران - خبرنگاران - سخنگوی تفنگداران آمریکایی از انتقال بخشی از سربازان این کشور مستقر در اوکیناوای ژاپن به جزایر گوام در اقیانوس آرام در اوایل اکتبر 2024 میلادی خبر داد.

بخشی از تفنگداران آمریکایی از اوکیناوا به گوام منتقل می شوند

روزنامه ژاپن تودی به نقل از تینا رز مونا بارنز، نوشت، حدود پنج هزار تفنگدار دریایی در چارچوب این طرح جابجا می شوند که یک هزار و 700 تن از آنها به طور دائمی در گوام مستقر می شوند و باقی هر شش ماه یکبار به صورت چرخشی جابجا خواهند شد.

آمریکا پیشتر اعلام کرده بود، حدود 4 هزار تن از تفنگداران آمریکایی را از اوکیناوا به گوام منتقل می کند و این جابجایی مبتنی بر توافقنامه امضا شده بین ژاپن و آمریکا در سال 2006 میلادی است.

پایگاه تفنگداران دریایی در حال ساخت در نزدیکی پایگاه نیروی هوایی اندرسن در شمال گوام تا سال 2026 تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

طبق اعلام سازمان های مردم نهاد گوام، طرح جابجایی تفنگداران دریایی آمریکا موجب نگرانی درباره تاثیر این جابجایی بر ایمنی و سلامت مردم این جزیره شده است.

نظامیان آمریکایی در طول 70 سال حضور نظامی در جزیره کوچک ژاپنی اوکیناوا، با تبهکاری ها و جرایم متعدد، مایه ترس و وحشت ساکنان این جزیره شده اند.

آمریکا که از بعد جنگ جهانی دوم اوکیناوا را اشغال کرده بود در سال 1972 میلادی حاکمیت این جزیره را دوباره به ژاپن بازگرداند اما پایگاه خود را در آن با امتیاز قوانین کاپیتولاسیون از آن زمان تاکنون خفظ کرده است و از همین رو این جزیره هر ماه به شکل متوسط شاهد حدود 23 حادثه و جنایت در ارتباط با نظامیان آمریکایی است.

آساق**1088**1104**

منبع: ایرنا
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 201

به "بخشی از تفنگداران آمریکایی از اوکیناوا به گوام منتقل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از تفنگداران آمریکایی از اوکیناوا به گوام منتقل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید