باد لاستیک در زمستان چقدر باشد؟

به گزارش کی آنلاین، تهران (پانا) - باد لاستیک در زمستان باید بیشتر از فصل گرما باشد تا بتوانند در زمین های خیس یا لغزنده دوام بیشتری داشته باشد.

باد لاستیک در زمستان چقدر باشد؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ بی شک تنظیم باد لاستیک ماشین، یکی از فاکتور های تاثیرگذار برای کارکرد بهینه اتومبیل و عمر لاستیک است. تنظیم باد لاستیک هر 30 روز یک بار و یا با هر بار بنزین زدن اتومبیل دریک ماه در عین حال با تغییر درجه حرارت به اندازه 10 درجه سانتیگراد و بیشتر به رانندگان توصیه می گردد.

باید دقت گردد که باد لاستیک خودرو ها را هنگامی آنالیز و تنظیم کرد که برای مدت حداقل 3 ساعت بدون حرکت بوده یا مسافت بیش از 2 کیلومتر را طی نشده باشد.

بنابراین اگر لاستیک ماشین بر اثر پیمایش مسافتی هرچند کوتاه گرم شده باشد، برای جبران کاهش فشار باد در هنگام تنظیم، بهتر است ان را 3 تا 5 PSI بیش از اندازه توصیه شده در حالت سرد، باد کرد.

فشار باد لاستیک های جلو و عقب پراید باید روی عدد 29 , لاستیک های جلو و عقب اریو 32 , لاستیک جلو و عقب خودروی 405 و پرشیا به ترتیب 29 و 30 , لاستیک های جلو و عقب دنا 29 و فشار باد لاستیک های عقب و جلو 206 و رانا، روی عدد 33 psi تنظیم گردد.

در فصل گرما و سرما باید لاستیک خودرو با اندازه فشار مناسب تنظیم گردد، در خودرو های دوگانه سوز و یا خودرو هایی که معمولا در صندوق عقب آن ها بار اضافی حمل می گردد، اندازه فشار باد لاستیک های عقب آن ها باید به اندازه 2 تا3 واحد psi نسبت به حالت استاندارد بیشتر باشد.

بعلاوه اگر قصد دارید در جاده های بین شهری تردد داشته باشید باید اندازه فشار باد لاستیک های خودرو خود را به اندازه 1 تا 2 واحد psi افزایش دهید این اندازه می تواند هنگامی که از گاز نیتروژن در لاستیک ها استفاده می کنید نیز متفاوت باشد.

فشار باد درون لاستیک ها معمولا با یکای psi سنجیده می گردد و در آپاراتی ها نیز معمولا دستگاه فشار سنج با همین یکا کار می نماید. اما بعضی از خودرو ها ممکن است اندازه استاندارد آن ها با یکای بار یا کیلو پاسکال نمایش داده شده باشد. هر یک کیلو پاسکال که با یکای Kpa نمایش داده می گردد برابر با psi 0.145038 و هر یک بار که با نماد Bar نمایش داده می گردد برابر با 14.5038 psi است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2061

به "باد لاستیک در زمستان چقدر باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باد لاستیک در زمستان چقدر باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید