اگر با لپ تاپتان سفر می کنید بخوانید!

به گزارش کی آنلاین، آیا به برداشتن لپ تاپ در سفر نیاز دارید؟

اولین چیزی که باید از خودتان بپرسید این است: آیا واقعا من به لپ تاپ در سفر نیاز دارم؟ اگر، مثل بسیاری از افراد، شما به صورت آنلاین کار می کنید و مثلاً یک وبلاگ نویس هستید، پس مطمئناً باید لپ تاپ خود را به همراه داشته باشید. بسیاری از ما در دنیای امروز استفاده از لپ تاپ دیگران را راحت نمی یابیم. گاهی شما در پی اسکایپ، متصل شدن به فیس بوک و یا چک کردن ایمیل های خود هستید آن هم در هر زمان که اراده کنید. در نتیجه به همراه داشتن یک لپ تاپ در سفر برایتان الزامی می شود. بیشتر خوابگاه ها این روزها دسترسی به Wi-Fi دارند - البته اینترنت در این مکان ها گاهی اوقات رایگان است و گاهی اوقات باید پول پرداخت کنید). در هنگام سفر می توانید اینترنت Wi-Fi را در مکان هایی مانند رستوران ها، کافه ها، ایستگاه ها و حتی اتوبوس ها پیدا کنید. امروزه مسافران زیادی را پیدا می کنید که با لپ تاپ خود به سفر می فرایند. مجله خبرنگاران برای نگهداری و مراقبت از لپ تاپ در سفر شما را راهنمایی می کند. با این حال، اگر شما احساس می کنید که واقعاً نیازی به لپ تاپ ندارید، پس آن را با خود برندارید.

اگر با لپ تاپتان سفر می کنید بخوانید!

مسلماً در سفر به هر کجای دنیا که این روزها بخواهید بروید کامپیوتر و لپ تاپی برای انجام کارهای خود پیدا خواهید کرد. خوابگاه ها، هاستل ها، اقامتگاه ها و هتل ها همگی کامپیوتر دارند و همیشه در هر شهری کافی نت پیدا خواهید کرد. همچنین اگر تلفن همراه شما قابلیت انجام بسیاری از کارها مانند چک کردن ایمیل، اسکایپ و در کل کارهای روزمره شما را دارد دیگر نیازی به برداشتن بار سنگین و بسیار حساس لپ تاپ ندارید. بنابراین قبل از شروع سفر همیشه این سوال مهم و اساسی را از خود بپرسید: آیا مزایای استفاده از لپ تاپ در سفر به ریسک حمل و نگهداری آن می ارزد؟ اگر چنین است پس با رعایت نکات سفر لپ تاپ خود را در کوله تان بگذارید.

چه لپ تاپی با خود بردارید

ابتدا در مورد استفاده تان از لپ تاپ در سفر فکر کنید. اگر تنها به کارهای ساده می پردازید، برداشتن یک نوت بوک کافی می باشد. یک نوت بوک مانند مدل HP Mini 10.1 اینچی با وزن کم و کوچک، در کوتاه مدت جواب می دهد. اگر بخواهید لپ تاپ بردارید، به شما لپ تاپ هایی با وزن کم و سبک را توصیه می کنیم. همچنین اگر فکر می کنید که یک تبلت می تواند جوابگوی نیازهای شما در سفر باشد به جای لپ تاپ از تبلت استفاده کنید. نگهداری و حمل یک تبلت در سفر بسیار راحت تر از لپ تاپ است. به راحتی می توانید فیلم دیدن کنید، آن را درون کیف دوشی خود بگذارید و با خود به همه جا ببرید و حتی با آن تمام کارهای مربوط به وبلاگ خود را انجام دهید. اما اگر در پی کارهای سنگین تری مانند انجام کارهای فتوشاپی و یا ویراش فیلم هستید در این صورت باید لپ تاپ را با خود به همراه داشته باشید.

سعی کنید تا جایی که می شود لپ تاپ گران قیمت با خود به سفر نبرید! تنها برای یک لحظه به گم شدن یا آسیب دیدن لپ تاپ گران قیمتتان فکر کنید! آیا می توانید چنین اتفاقی را تحمل کنید. در نتیجه با لپ تاپ گران قیمت خود به سفر نروید.

بیمه برای لپ تاپ در سفر

آیا بیمه سفر برای گم شدن یا دزدیده شدن لپ تاپ و وسایلتان دارید؟ اگر با تور سفر می کنید، بدانید که بیشتر بیمه ها گم شدن لپ تاپ و آسیب رسیدن به این گونه وسایل را شامل نمی شوند. بنابراین قبل از سفر حتماً مفاد بیمه نامه خود را بخوانید و از شرایط آن اطلاع دقیق پیدا کنید.

از مهم ترین نکات برای برداشتن لپ تاپ در سفر گرفتن بک آپ از تمام اطلاعات مهم و ضروری است که در آن نگهداری می کنید. این بک آپ و پشتیبانی از کل اطلاعات خود را در منزل نگه دارید. همچنین بعضی از اطلاعات را می توانید بر روی اینترنت ذخیره کنید. یک عکس از لپ تاپ خود در گوشی همراه با تمام مشخصات آن به همراه داشته باشید.

اگر در سفر آن را برای امنیت در جایی می گذارید، ابتدا از روی آن عکس بگیرد. از روی رسیدی که می گیرد یادداشت برداشته و عکس بگیرد و تمام مشخصات گیرنده لپ تاپ را هم یادداشت کنید. همچنین لپ تاپ خود را خاموش تحویل دهید. من همیشه در سفرهایم به عنوان یک کوله به دوش زمانی که لپ تاپ خود را در جایی به امانت می گذارم، باتری آن را جدا کرده و تحویل امانات می دهم. چرا که باتری لپ تاپ به راحتی جدا شده و قابل جایگزینی می باشد. در ضمنً برای حمل در کیف دوشی شما وزن کمی خواهد داشت.

بردن لپ تاپ به همه جا

برای نگهداری لپ تاپ خود و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن باید حداقل دو نکته را رعایت کنید. یک اینکه برای لپ تاپ خود یک پوشش محافظ و ضد آب بخرید. دو اینکه آن را در یک کیف محافظ سبک قرار دهید. پس از رعایت این نکات به راحتی می توانید از لپ تاپ در سفر محافظت کنید و آن را درون کوله پشتی یا چمدانتان بگذارید. سعی کنید در زمان خرید کیف محافظ لپ تاپ موردی را انتخاب کنید که به راحتی با یک چسب یا زیپ باز و بسته می شود و دارای دسته ای برای حمل است. اگر کیف محافظ لپ تاپ شما دارای یک جیب اضافه برای گذاشتن شارژ و هارد باشد خب گزینه بهتری خواهد بود.

در هنگام خرید کوله پشتی خود حتماً به قسمت جاگیری لپ تاپ آن توجه کنید. اگر در طراحی کوله شما برای لپ تاپ قسمتی را در نظر گرفته باشند، در این صورت لپ تاپ در سفر آسیب کمتری خواهد دید.

جلوگیری از سرقت لپ تاپ در سفر

مهم ترین نکته در به همراه داشتن لپ تاپ در سفر این است که از محلی که لپ تاپ خود را در آنجا می گذارید اطمینان داشته باشید. اگر در هتل یا خوابگاهی هستید که گاوصندوق یا صندوق امانات دارد حتماً لپ تاپ خود را قبل از بیرون رفتن در آن بگذارید یا تحویل صندوق دار دهید. اما اگر به هر دلیلی نمی توانید لپ تاپ خود را در جای امنی بگذارید، پس مجبور می شوید که آن را به همراه خود به هر جا که می روید ببرید. در هر صورت ما به شما توصیه می کنیم که لپ تاپ خود را به مکان هایی که در معرض دید عموم واقع شده است نبرید. به راحتی می توانید آن را درون یک کیف قفل دار و در زیر تخت خود در اتاقتان و در هتل قرار دهید.

همچنین برای لپ تاپ خود رمز عبور بگذارید تا هر کسی به راحتی نتواند وارد آن شود. به یاد داشته باشید که بسیاری از مسافران در سفر لپ تاپشان دزدیده شده است. اگر در سفر لپ تاپ شما به هر نحوی دزدیده شد، حتماً سریعاً آن را به پلیس گزارش دهید. در شبکه های اجتماعیتان این موضوع را به اطلاع دوستانتان برسانید. یکی از بهترین امکانات تکنولوژی امروز ردیابی وسایلتان می باشد. اپلیکیشن های بسیاری برای ردیابی وجود دارد. با نصب یکی از این اپلیکیشن ها بر روی لپ تاپ خود قبل از سفر می توانید آن را به راحتی از طریق گوشی خود ردیابی کنید. می توانید نرم افزارهایی را بر روی لپ تاپ خود نصب کنید که اگر کسی پسورد اشتباهی را برای ورود به لپ تاپتان وارد کرد از او عکس گرفته شود.

جدای از تمام موارد بالا باز هم به شما توصیه می کنیم که قبل از بردن لپ تاپ در سفر حتماً از تمام اطلاعات خود بک آپ بگیرید یا بر روی اینترنت مانند Dropbox بگذارید. اگر به هر دلیلی اتفاقی برای لپ تاپ شما افتاد، از اینکه یک پشتیبانی دارید بسیار خوشحال خواهید شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2014

به "اگر با لپ تاپتان سفر می کنید بخوانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر با لپ تاپتان سفر می کنید بخوانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید