اندازه گیری میزان آنتی بیوتیک خون با فناوری

به گزارش کی آنلاین، محققان انگلیسی یک وصله پوستی با سوزن های ریز ابداع کرده اند که میزان آنتی بیوتیک در خون را اندازه گیری می کند. این روند به درمان بیمار کمک می کند.

اندازه گیری میزان آنتی بیوتیک خون با فناوری

یک وصله پوستی مجهز به سوزن هایی ریز با اندازه گیری میزان آنتی بیوتیک در خون افراد بیمار به درمان آنان کمک می کند.

محققان امپریال کالج لندن معتقدند این وصله ها به طور دقیق می توانند میزان دارو در بدن بیمار را ردیابی کنند. پزشکان با کمک چنین وصله پوستی می توانند واکنش بدن بیمار مبتلا به عفونت را به درمان اندازه گیری کنند. وصله مذکور به اندازه مربعی با مساحت 1.5 سانتیمتر مربع است به این ترتیب از میزان هزینه های سازمان سلامت همگانی انگلیس می کاهد و از اوردوز در بیماران جلوگیری می کند.

تیموتی راوسون از امپریال کالج لندن می گوید: حسگرهای زیستی به شکل سوزن های ریز پتانسیل زیادی برای رصد و درمان بیماران دارند.

هنگامیکه بیماران به دلیل عفونت های باکتریایی شدید در بیمارستان تحت درمان هستند، فقط یک راه برای رصد واکنش بدن آنان به درمان وجود دارد. درهمین راستا باید نمونه خون بیمار و سطح دارو در سیستم آنها به طور مرتب تحلیل و بررسی شود. اما این روند کمی وقت گیر است.

راوسون در این باره می گوید: با نصب این وصله روی پوست بازوی بیمار یا نقطه عفونت، پزشکان به راحتی متوجه می شوند بدن فرد چه میزان دارو مصرف می کند و اطلاعاتی حیاتی درباره وضعیت بیمار بیابند.

سوزن های ریز وارد پوست بیمار می شوند و تغییرات در مایعات بین سلولی را ردیابی می کنند. این سوزن ها پوششی از آنزیم های مختلف دارند که نسبت به داروی مشخص واکنش نشان می دهد و مشخص می نند که سطح pHبافت اطراف عفونت در نتیجه دارو تغییر کرده است یا خیر.

راوسون و همکارانش این وصله پوستی را روی 10 بیمار سالم آزمایش کردند. اطلاعات مربوط به 9 بیمار نشان داد این وصله ها میزان تغییر غلظت پنی سیلین در بدن بیماران را نشان داد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 420

به "اندازه گیری میزان آنتی بیوتیک خون با فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه گیری میزان آنتی بیوتیک خون با فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید