امضای تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی و میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کی آنلاین، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد طی نشست مشترک بین رئیس جهاد دانشگاهی و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تفاهم نامه همکاری منعقد شد.

امضای تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی و میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

سید محمدقائم کاظمی بیدک، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: جهاددانشگاهی استان در زمینه های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و تجاری سازی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در زمینه آموزش های کوتاه مدت بصورت حضوری و مجازی توانمندی ها و ظرفیت های لازم را دارد، اضافه نمود: در زمینه پژوهش هم می تواند با دستگاههای مختلف همکاری و تعامل داشته باشد.

کاظمی بیدک با بیان اینکه مرکز ایسپا(مرکز افکار سنجی) جهاددانشگاهی آماده همکاری با دستگاههای مختلف است، توضیح داد: این نهاد انقلابی در حوزه فرهنگی فعالیت های چشمگیری دارد که خبرگزاری های خبرنگاران و ایکنا می توانند در معرفی جاذبه های گردشگری استان نقش مهمی را ایفا نمایند.

همچنین مجید صفایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 283 جاذبه گردشگری و 2500 اثر تاریخی(770 اثر تاریخی ثبت ملی) در این استان وجود دارد که ناشناخته مانده اند.

وی با بیان اینکه 35 هزار هنرمند در زمینه صنایع دستی داریم که هم اکنون 17 هزار نفر فعال هستند، اضافه نمود: در آینده نزدیک بازارچه دائمی صنایع دستی در یاسوج ایجاد و راه اندازی می گردد.

صفایی اظهارکرد: 9 پروژه جهش فراوری در حوزه گردشگری این استان با اعتباری بالغ بر 103 میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به داشتن دو خبرگزاری خبرنگاران و ایکنا و مرکز گردشگری این نهاد همکاری با جهاددانشگاهی نقطه عطفی در معرفی جاذبه های گردشگری استان خواهد بود.

صفایی توضیح داد: پارک آبی یاسوج و تل کابین یاسوج طی دهه فجر سال جاری افتتاح و به بهره برداری می رسند.

وی با بیان اینکه روستای سربیشه گچساران را بعنوان روستای پایلوت صنایع دستی ثبت خواهیم کرد، اعلام کرد: روستای اَلگِن در بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه بعنوان روستای هدف گردشگری استان ساماندهی می گردد و همچون بوانات استان فارس با ایجاد زیرساختهای گردشگری کار بزرگی در این روستا در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1152

به "امضای تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی و میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی و میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید