استفاده از 50 میلیون متر مکعب پساب برای آبیاری فضای سبز تهران تا سرانجام سال

به گزارش کی آنلاین، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: تا پایان سال از 50 میلیون متر مکعب پساب برای آبیاری فضای سبز در مرکز استفاده خواهیم کرد.

استفاده از 50 میلیون متر مکعب پساب برای آبیاری فضای سبز تهران تا سرانجام سال

به گزارش خبرنگاران، علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران در آیین کلنگ زنی فاز دوم تصفیه خانه خلیج فارس که صبح امروز- شنبه 6 خرداد 1402- در پنجاه و هفتمین پویش امید و افتخار در منطقه 19 برگزار شد، گفت: حیات شهری به شکلی انکار ناپذیر به فضای سبز و درختان وابسته است و نمی توان تهران را بدون فضای سبز تصور کرد. تا سال 65 صددرصد آبیاری فضای سبز تهران از آب شرب بوده است و پس از آن سه مشاور برای این کار انتخاب شد و 95 درصد از طرح جامع آب خام را اجرا کردیم.

وی اضافه نمود: در انتها سال 1400 حدود 9.5 میلیون متر مکعب از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده می کردیم و امروز این عدد را به 19.5 میلیون متر مکعب رساندیم. امسال هم با تفاهم نامه ای که با وزارت نیرو منعقد کردیم 30 میلیون متر مکعب دیگر را در دستور کار قرار دادیم که در کنار استفاده از تصفیه خانه فیروز بهرام در منطقه ها 17 و 18، 19 و 20 این رقم به 50 میلیون متر مکعب می رسد. البته تا سال 1410 باید 145 میلیون متر مکعب از پساب استفاده کنیم.

مختاری گفت: در ادامه فرآیند همکاری شهرداری و وزارت نیرو امکان حفر چاه عمیق در 50 نقطه از بوستان های شهر فراهم شد چرا که شهرداری مشارکت در تقویت شبکه آبرسانی شهری را وظیفه خود تلقی کرد.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: 249 نقطه از بوستان ها برای استقرار مخازن اضطراری آب معین شد که از این تعداد 99 مورد اجرا شده است و تعداد بوستان هایی که در آنها آبیاری به صورت هوشمند انجام می شود از 50 بوستان فراتر رفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 خرداد 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2252

به "استفاده از 50 میلیون متر مکعب پساب برای آبیاری فضای سبز تهران تا سرانجام سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از 50 میلیون متر مکعب پساب برای آبیاری فضای سبز تهران تا سرانجام سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید