احساس خلاء مجتمع تفریحی مناسب و هتل بیمارستان در کرمانشاه

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، جلیل بالایی امروز شنبه در نشست معرفی فرصت های مالی کشور روسیه و استان کرمانشاه که در محل اتاق بازرگانی این استان برگزار گردید، گفت: کرمانشاه چهار سرمایه بزرگ تاریخ، سرزمین، مردم و امنیت را دارد که اینها فرصت هایی را برای سرمایه گذاری در این استان فراهم نموده است.

احساس خلاء مجتمع تفریحی مناسب و هتل بیمارستان در کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بار دیگر به 4 فرصت سرمایه گذاری در استان اشاره نمود و اضافه نمود: اولین فرصت مبحث بخش اقامتی است که تقریبا در طی کل سال نرخ اشغال مراکز اقامتی ما 10 تا 15 درصد از کشور بیشتر است واین مقدار ظرفیت خالی در حوزه اقامت داریم.

وی دومین فرصت را نبود مجتمع های تفریحی دانست و گفت: در این استان با توجه به اینکه مرکز منطقه ای غرب کشور است اما متاسفانه از وجود مجتمع تفریحی برای بچه ها، جوانان و میانسالان محروم هستیم که این نیز فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در استان را فراهم نموده است.

بالایی ادامه داد: سومین فرصت با توجه به موقعیت مرزی و وجود دانشگاه علوم پزشکی با رتبه بالا در سطح کشور است و علی رغم این موضوع متاسفانه فاقد یک هتل بیمارستان برای درمان بیماران و توریست سلامت هستیم که این هم یک فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است.

وی توضیح داد: بحث دیگر ایگنال های خارجی است که مهمانان روسیه می توانند در این مقوله در حوزه سرمایه گذاری در کنار ما قرار بگیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به جاذبه های گردشگری استان به طور مختصر اشاره نمود و گفت: به لحاظ گردشگری از این استان به عنوان شهره و جوهره ایران اسلامی نام می برند.

وی ابراز داشت: آثار تاریخی که در استان وجود دارد زمینه ورود گردشگران تاریخی از کشورهای کانادا، فرانسه و آمریکا را ایجاد نموده است.

بالایی در بخش دیگری ازسخنانش گفت: این استان 200 جاذبه گردشگری، 50 منطقه نمونه گردشگری، 14 روستای هدف، 60 رشته فعال صنایع دستی، 4200 اثر تاریخی شناسایی شده و همچنین 200 اثر ثبت شده ملی، یک میراث جهانی بیستون و هزینه های پایین احداث مراکز گردشگری در مقایسه با دیگر بخش های درآمدزا دارا است.

وی اشاره ای نیز به ظرفیت کرمانشاه در حوزه بوم گردی و طبیعت گردی اشاره نمود و گفت: وجود روستاهایی با معماری های متفاوت و 14 روستای ثبت شده ملی توجه یونیدو را به این استان افزایش داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه صنایع دستی استان را دارای قدمت تاریخی بیان کرد و گفت: 60 رشته فعال، 97 نشان ملی، 10 نشان بین المللی و استاندارد سازی، 7 رشته صنایع دستی در استان کرمانشاه وجود دارد که در سال 95 حدود 18 میلیون دلار صنایع دستی به وسیله مرزهای استان کرمانشاه صادرات داشتیم.

وی توضیح داد: هتلینگ کرمانشاه با حدود 3 هزار و 300 تخت اقامتی 26 هتل و 2 هتل آپارتمان، 18 مهمانپذیر 43 واحد پذیرایی بین راهی و 53 دفتر خدمات مسافرتی در این استان وجود دارد.

بالایی همچنین به طرح هایی که با مشارکت بخش خصوصی در دست اقدام است اشاره نمود و اضافه نمود: این طرح ها شامل یک هتل چهار ستاره در جوانرود، پارک آبی کرمانشاه، مجتمع تفریحی توریستی 4 ستاره اورامان در روانسر و 2 هتل در بهترین مکان کرمانشاه هتل شیرین و هتل حکمت که با مشارکت شهرداری آماده جذب سرمایه گذاری است.

وی گفت: یکی از اولویت های مهم فرصت های سرمایه گذاری بحث کریدور طاق بستان و بیستون است که تحت عنوان جهت ایران باستان از آن یاد می نمایند که در این کریدور فرصت های برای سرمایه گذاری در همه زیربخش ها داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کوشش مجموعه میراث میراث فرهنگی استان برای ایجاد چندین پروژه گردشگری در استان کرمانشاه اطلاع داد و گفت: مجتمع تفریحی و تله کابین قوری قلعه، شهرک های صنایع دستی و مجتمع پیران در اسلام آباد غرب از جمله این پروژه ها است.

وی گفت: با توجه به اینکه در استان کرمانشاه حدود 500 هکتار بافت قدیمی در سه شهر کرمانشاه، نودشه و سنقر و کلیایی داریم، مرمت و بهسازی این بناها در دست اقدام است.

بالایی خاطرنشان و تاکید نمود: گردشگری در استان کرمانشاه یکی از محورهای توسعه در برنامه ششم به حساب می آید و احتیاج است که مشوق هایی به این منظور در استان لحاظ گردد.

وی اضافه نمود: ایجاد معافیت های مالیاتی به مدت 5 سال در مناطق توسعه یافته، 10 سال در مناطق کمتر توسعه یافته، واگذاری زمین در اماکن قابل ساخت و ساز، اخذ عوارض ناشی از ساخت و ساز، اعطای تسهیلات با نرخ 10 درصد بخشی از یاری هایی است که دولت در اختیار استان به این منظور قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 491

به "احساس خلاء مجتمع تفریحی مناسب و هتل بیمارستان در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احساس خلاء مجتمع تفریحی مناسب و هتل بیمارستان در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید