آئین کلنگ زنی اولین کتابخانه سبز کشور در ساری

به گزارش کی آنلاین، خبرگزاری خبرنگاران- آئین کلنگ زنی اولین کتابخانه سبز کشور در ساری که توسط خیر محترم ساروی احداث خواهد شد، با حضور استاندار و مسئولین استان در بوستان دامادی ساری، با حفظ پرتکل های بهداشتی برگزار می شود .

آئین کلنگ زنی اولین کتابخانه سبز کشور در ساری

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری، آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از آئین کلنگ زنی اولین کتابخانه سبز کشور در ساری که توسط خیر محترم ساروی احداث خواهد شد، با حضور استاندار و مسئولین استان همزمان با چهل دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

ولیپوردراین مصاحبه ضمن اشاره به خیر ساز بودن این پروژه گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت 308 متر مربع در بوستان دامادی ساری ساخته خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه این طرح برای نخستین باردرکشوراجرا می شود، اظهارداشت: ساختمان کتابخانه سبزدرکشور، یکی ازاولین ساختمان های انرژی صفر محسوب می شود که امید داریم با همکاری و حمایت مسئولان و خیرین فرهنگی استان، هر چه سریع تر به بهره برداری برسانیم.

وی در ادامه اضافه نمود: کتابخانه سبز بر اساس تعریف استاندارد به کتابخانه ای گفته می شود که در آن با به کار بستن تدابیر مناسب، اثرات منفی بنا و فعالیت های کتابخانه بر محیط زیست طبیعی به حداقل می رسد.

هزینه کمتر ساختمان، منابع انرژی آسان یاب و تجدیدپذیر مانند تهیه الکتریسته از نور خورشید در محل و جمع آوری آب باران برای مصرف در کتابخانه در مناطق پر باران و استفاده از شوینده­ ها و پاک ­کننده ­های سازگار با محیط زیست از جمله مزیت های کتابخانه سبز است.

گفتنی این این مراسم اسفندماه 1399 با حضور استاندار، معاونین، مدیران کل دستگاه ها، در بوستان دامادی ساری، با حفظ پرتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1510

به "آئین کلنگ زنی اولین کتابخانه سبز کشور در ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آئین کلنگ زنی اولین کتابخانه سبز کشور در ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید