کارگاه عملی عکاسی از آثار تاریخی برای تشکل های مردم نهاد در ارومیه برگزار گردید

به گزارش کی آنلاین، دوره توانمندسازی تشکل های مردم نهاد شمال غرب کشور به میزبانی استان آذربایجان غربی برگزار گردید.

کارگاه عملی عکاسی از آثار تاریخی برای تشکل های مردم نهاد در ارومیه برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، دوره توانمندسازی تشکلهای مردم نهاد شمال غرب کشور با حضور تعدادی از تشکلهای فعال استانهای استان های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان و آذربایجان غربی ششم و هفتم آذرماه با موضوع آموزش اصول عکاسی از بناهای تاریخی و مناظر طبیعی برگزار گردید.

دومین روز از دوره آموزش و توانمند سازی تشکلهای مردم نهاد شمالغرب کشور که در ارومیه برگزار می گردد، با برگزاری کارگاه عملی لصول عکاسی از آثار و ابنیه تاریخی پی گیری شد.

طبق برنامه ریزی های بعمل آمده اعضای تشکلها صبح امروز برای بازدید از بنای تاریخی مسجد جامع ارومیه در محوطه این مسجد حاضر شدند و زیر نظر یکی از اساتید عکاسی اقدام به عکاسی از قسمتهای مختلف این بنای تاریخی نمودند و با نحوه کادربندی، ترکیب نور و رنگ در عکاسی از بناهای تاریخی و دیگر معیارها آشنا شدند.

آنان همچنین از بازار تاریخی ارومیه بازدید کردند و از راسته های مختلف آن، حجره ها، طاق ها و رواقهای بازار عکاسی کردند ؛ در ادامه، اعضای تشکلها به کمپینگ گردشگری کوه سیر و کلیسای تاریخی موجود در آن رفته و از مناظر طبیعی موجود اقدام به تهیه عکس نمودند.

موضوع عکاسی از ابنیه تاریخی از آنجا اهمیت دارد که نگاه تازه ای را می تواند معطوف به میراث فرهنگی نماید و با توجه به اینکه عموم مردم به دوربین های دیجیتال و تلفن های همراه دوربین دار دسترسی دارند لذا تشویق و ترغیب مردم به عکاسی از آثار تاریخی و طبیعی می تواند انگیزه ای گردد تا اهمیت مواریث فرهنگی هرچه بیشتر آشکار گردد و عموم مردم در راستای حفظ و صیانت آن کوشا باشند لذا به همین دلیل تشکلهای مردم نهاد که از بطن جامعه برآمده اند می توانند نقش تاثیر گذاری داشته باشند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 294

به "کارگاه عملی عکاسی از آثار تاریخی برای تشکل های مردم نهاد در ارومیه برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه عملی عکاسی از آثار تاریخی برای تشکل های مردم نهاد در ارومیه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید