کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف؟

به گزارش کی آنلاین، از متخصصین خبرنگاران رایگان قیمت بگیرید و برترین را انتخاب کنید.

کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف؟
  • طراحی، ساخت و نصب کابینت
  • تعمیرات جزئی و کلی کابینت
  • رگلاژ درب و کشوهای کابینت
  • تعویض صفحات کابینت
نصب و تعمیر کابینت با خبرنگاران

از متخصصین خبرنگاران رایگان قیمت بگیرید و برترین را انتخاب کنید.

  • طراحی، ساخت و نصب کابینت
  • تعمیرات جزئی و کلی کابینت
  • رگلاژ درب و کشوهای کابینت
  • تعویض صفحات کابینت
نصب و تعمیر کابینت با خبرنگاران

امروزه در دکوراسیون داخلی، رنگ و جنس ابزاری که در ساخت خانه مورد استفاده قرار می گیرد، از اهمیت بیشتری نسبت به قبل برخوردار است. یکی از این موارد کابینت آشپزخانه است. کابینت ها در رنگ ها، طرح ها و جنس های مختلفی طراحی می شوند که همین موضوع انتخاب را برای شما سخت می نماید. به همین منظور ما قصد داریم تا در این مقاله کابینت های گلاس و ام دی اف را مقایسه کنیم و ببینیم کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف؟

نکات کلیدی

  • دوام بالا، قابلیت رنگ شدن و نگهداری راحت را می توان مزایای اصلی کابینت ام.دی.اف در نظر گرفت.
  • از مزایای کابینت های گلاس می توان به تعمیر و نگهداری آسان، طرح های متنوع و جادارتر کردن آشپزخانه اشاره نمود.
  • احتیاجهای شما، در پاسخ به این سوال که کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف، تاثیرگذارترین عامل معین نماینده است.

آنالیز کابینت ام دی اف در کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف

چیدن کابینت کار کوچکی نیست. این فرآیند با وجود تنوع در سبک ها، رنگ ها، پوشش ها و مواد برای انتخاب، می تواند کار بسیار دشواری باشد. مواد کابینتی که انتخاب می کنید می تواند تأثیر قابل توجهی بر روکش، سخت افزار، لوازم خانگی و میز آشپزخانه تان داشته باشد.

می خواهید ساخت کابینت نوی را آغاز کنید یا در پی بازسازی آشپزخانه خود هستید؟ مهم است که چندین متریال مختلف کابینت را آنالیز کنید تا مطمئن شوید که آشپزخانه رؤیایی خود را خواهید داشت.

اگر در حال تصمیم گیری برای این هستید که کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف، باید بدانید که ام دی اف یکی از محبوب ترین متریال های کابینت آشپزخانه است و اگر می خواهید زیبایی رنگ آمیزی خیره نماینده در آشپزخانه خود داشته باشید، ارزش آن را دارد که از آن بهره ببرید.

ام دی اف چیست؟

برای اینکه بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید که کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف، ابتدا باید بدانید که ام دی اف چیست. تخته فیبر با چگالی میانه (MDF) ماده ای است که از شکستن بقایای چوب نرم و چوب سخت به الیاف چوب ساخته می گردد. این الیاف چوبی با موم و رزین فشرده شده و به شکل پانل هایی درمی آیند. در ادامه فشار و دمای بالا روی این پانل ها اعمال می گردد تا تخته ای بادوام و متراکم ایجاد نمایند.

برای تعمیر و نصب کابینت از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

مزایای کابینت ام دی اف و ورق MDF

در حالی که MDF محبوب ترین گزینه است، اما کیفیت های مختلفی از تخته، مانند تخته فیبر با چگالی بالا (HDF) و MDF مقاوم در برابر رطوبت نیز وجود دارد. همان طور که از نام آن تعیین است، HDF دارای تراکم افزایش یافته است که باعث دوام بیشتر، بدنه قوی تر و بعلاوه افزایش مقاومت در برابر آب نسبت به ام دی اف معمولی می گردد.

ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت جایگزینی است که برای مقاومت در برابر شرایط افزایش رطوبت و رطوبت طراحی شده است و به طور ایده آل در آشپزخانه یا حمام استفاده می گردد.

1. تکمیل کردن کابینت ام دی اف در کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف

چیزی که ام دی اف را به یک ماده محبوب برای کابینت آشپزخانه تبدیل می نماید، این است که این جنس بستر خوبی برای چسباندن سایر متریال ها است. این باعث می گردد که آن را به ماده ای برجسته برای رنگ آمیزی زیبا و با ماندگاری طولانی و بعلاوه پرداخت های جایگزین مانند ترموفویل یا پلی اورتان های مبتنی بر روغن تبدیل کند.

2. رنگ کردن ام دی اف

مورد بعدی که باید برای موضوع کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف، آنالیز گردد، رنگ کردن ام دی اف است. سطح صاف و یکنواخت ام دی اف برای پرداخت تمیز و رنگ آمیزی عالی است. در واقع، اگر به کابینت های رنگ شده علاقه دارید، به سختی می توانید جایگزین بهتری برای ام دی اف پیدا کنید.

ام دی اف به اندازه چوب طبیعی در برابر تغییرات دما منبسط یا منقبض نمی گردد، به این معنی که پس از رنگ آمیزی احتمال ایجاد ترک های بصری و جدا شدن اتصالات وجود ندارد. از آنجایی که ام دی اف یک محصول تولیدی است، فرآیندهای ارگانیک مشابهی را که چوب های طبیعی انجام می دهند، انجام نمی دهد. به همین علت است که انتخاب بسیار محبوبی برای کابینت های رنگ شده است.

3. دوام کابینت ام دی اف

مورد بعدی در خصوص آنالیز موضوع کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف، دوام ام دی اف است. یکی از نقاط ضعف سطح صاف ام دی اف این است که پس از اعمال پوشش روی کابینت، ام دی اف رنگ شده می تواند در برابر فرورفتگی و خراش آسیب پذیر باشد.

بزرگ ترین نگرانی در خصوص ام دی اف، آسیب آب است که منجر به این می گردد که شما روند تعمیر کابینت را پشت سر بگذارید. آب همواره سعی می نماید راه خود را به هر سطحی، حتی در سطح مولکولی، پیدا کند و زمانی که به آن نفوذ کرد، پخش گردد. اطمینان از خشک نگه داشتن کابینت ام دی اف بسیار مهم است و اگر این کابینت در معرض اندازه تعیینی از مایع یا رطوبت قرار گیرد، ممکن است خیس شده و آغاز به تجزیه شدن کند.

4. نگهداری از ام دی اف در کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف

یکی از جنبه های مهم کابینت آشپزخانه، نگهداری صحیح آن است. آشپزخانه پر استفاده ترین فضا در خانه است که در آن آسیب تماشا یا کثیف شدن حتماً اتفاق میفتد.

5. تعمیر

اگرچه ام دی اف نسبتاً بادوام است، اما سایش و پارگی عمومی می تواند باعث خراشیدگی یا فرورفتگی روی سطح گردد که ممکن است به تعمیر احتیاج داشته باشد. از آنجایی که کابینت های رنگ شده در معرض خراشیدگی هستند، مطمئناً درب کابینتی را می بینید که به تعمیر جزئی احتیاج دارد.

در حالی که ام دی اف را نمی توان به همان روش چوب های طبیعی تعمیر کرد، بعضی از روش های تعمیرات آسان وجود دارد که می توان انجام داد. پرنماینده یا رزین چوب را می توان برای پر کردن هرگونه بریدگی یا خراش جزئی که رخ می دهد، استفاده کرد.

6. تمیز کردن ام دی اف

بهتر است بدانید که ام دی اف به نگهداری احتیاج زیادی ندارد. تنها چیزی که به آن احتیاج دارد، پاک کردن سریع هرگونه کثیفی یا لکه های جزئی است. هنگام استفاده از هر آب یا مایعی، فقط مطمئن شوید که بعد از آن درب ها را خشک نموده اید.

همان طور که می دانید، آب و رطوبت پس از ورود به MDF می توانند مانند شعله های آتش پخش شوند؛ بنابراین خشک کردن کابینت ها در همان لحظه بسیار مهم است.

آنالیز کابینت های گلاس

کابینت های گلاس آشپزخانه، هر آشپزخانه ای را فوق العاده روشن و بسیار مدرن می نماید. به همین علت تعداد افرادی که آشپزخانه ای با کابینت های براق را انتخاب می نمایند، هر روز بیشتر می گردد؛ زیرا به نگهداری کمتری احتیاج دارند.

مزایای کابینت های گلاس

در ادامه به منظور آنالیز موضوع کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف، مزایای کابینت های گلاس را آنالیز می کنیم.

1. تعمیر و نگهداری آسان

اگر در حال تصمیم گیری برای این موضوع هستید که کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف، باید بدانید که تمیز کردن سطح براق کابینت های گلاس بسیار ساده است؛ زیرا شما برای آن فقط به یک پارچه مرطوب و یک پاک نماینده مناسب احتیاج دارید تا اثر انگشت یا لکه هایی که ممکن است روی سطح کابینت آشپزخانه شما وجود داشته باشد را پاک کنید. علاوه بر این، بعضی از مواد های گلاس ضدخش هستند که در نتیجه آن آشپزخانه شما همواره نو باقی می ماند.

2. برخورداری از طرح های متنوع

کابینت های گلاس دارای طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ ها هست و با استفاده از آن می توان با ترکیب بافت های فلزی و طبیعت، یک آشپزخانه منحصربه فرد و مدرن را ایجاد کرد. رنگ های نوآورانه ای مانند مس، زغالی و بعلاوه رنگ مروارید کلاسیک که حس وسعت و تمیزی را به آشپزخانه شما می بخشد یا روکش چوبی براق که به فضای شما ظرافت و گرما می بخشد.

3. آشپزخانه روشن تر و جادارتر

اگر فضای شما نور طبیعی زیادی ندارد، یکی از مزایای بزرگ کابینت های های گلاس این است که نور را منعکس می نمایند. به اصطلاح اثر آینه ای درب های براق به فضای شما ظاهر وسیع تری می بخشد؛ بنابراین اگر آشپزخانه کوچکی دارید این نوع پوشش ها به شدت توصیه می گردد.

چند نکته در خصوص کابینت های گلاس

  • کابینت های گلاس حتی در تاریکی هم به رنگ خاکستری شنی می درخشد.
  • کابینت های گلاس خاکستری ظاهری بسیار مدرن و شیک دارد و نقطه تمرکز آشپزخانه خواهد بود.
  • کابینت های گلاس سفید، ترکیبی اصیل با سطوح چوبی ایجاد می نماید.
  • کابینت های گلاس قرمز، یک طراحی غیرقابل انکار را ایجاد می نماید و منظره درخشانی را ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: محاسبه قیمت کابینت های گلاس در ایران

نحوه مراقبت از کابینت های گلاس

این ایده که تمیز کردن کابینت های گلاس سخت تر است و به نگهداری بیشتری نسبت به آشپزخانه هایی با کابینت های ام دی اف احتیاج دارد، همچنان ادامه دارد. شاید سال ها پیش چنین بوده است، اما امروزه به لطف مواد نو، کابینت های گلاس نیز به راحتی تمیز می گردد. فقط کافی است کابینت را با دستمال مرطوب پاک کنید تا دوباره بدرخشد.

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که شیشه پاک کن مخصوصاً برای درخشندگی کامل کابینت های گلاس مناسب است؛ زیرا بدون هیچ لکه و علامتی خشک می گردد. برخلاف کابینت های دیگر، مانند کابینت های ام دی اف، کابینت های گلاس به سختی احتیاج به مراقبت دارد.

با این حال، باید به خاطر داشت که پاشیده شدن کثیفی و چربی روی سطوح براق بیشتر از کابینت های مات یا کابینت های ام دی اف جلب توجه می نماید؛ بنابراین ممکن است اغلب این احساس را داشته باشید که باید آشپزخانه را تمیز کنید، اما همان طور که گفتیم معمولاً با دستمال مرطوب تمیز می گردد.

برای تعمیر و نصب کابینت از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

کلام آخر

در صورتی که در مرحله انتخاب کابینت هستید و نمی دانید که کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف، باید به شما بگوییم که اگر می خواهید آشپزخانه شما از نظر مدرنیته، ظرافت و طراحی متمایز گردد، مطمئناً یک آشپزخانه با کابینت های گلاس یک راه عالی برای انجام آن است؛ اما اگر در پی کابینت هایی هستید که قابل رنگ کردن باشند یا به راحتی بتوانید متریال دیگری را به آن اضافه کنید، ام دی اف برای شما گزینه مناسب تری است.

منبع: آچاره
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2138

به "کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید