پتنت نو سامسونگ گوشی گلکسی نوت تاشو را نشان می دهد

به گزارش کی آنلاین، سامسونگ به تازگی پتنت محصولی را به ثبت رساند که طبق گفته های افشاگر معروف یعنی Ice Universe، به نظر می رسد گلکسی نوت تاشو باشد.

پتنت نو سامسونگ گوشی گلکسی نوت تاشو را نشان می دهد

همانطور که احتمالا می دانید، سامسونگ تصمیم گرفت سال جاری هیچ پرچم داری از سری نوت راهی بازار نکند. علت اصلی این موضوع در درجه اول اضافه شدن سری گلکسی زد فولد به گوشی های سامسونگ و بعلاوه کمبود تراشه پرچم دار بود تا سامسونگ نتواند با خیال راحت پرچم داران خود را راهی بازار کند. هرچند منتظریم سری گلکسی نوت را سال آینده ببینیم اما گفته می گردد شرکت کره ای میخواهد این سری را به طور کامل کنار بگذارد که عدم تمدید نام تجاری گلکسی نوت در کشور کره هم به این شایعات دامن زد.

اما اینطور که به نظر می رسد، ظاهرا سامسونگ در حال کار روی یک گوشی از سری گلکسی نوت است. محصولی که به احتمال بسیار فراوان و با توجه به پتنتی که از سوی شرکت به ثبت رسید، از قابلیت تاشوندگی بهره می برد. این پتنت را در ابتدا وب سایت LetsGo Digital رویت کرد؛ پتنتی که تحت اسم گلکسی فلکس نوت تاشو ثبت شد. با توجه به تصویر پتنت، ظاهرا قرار نیست برای این گوشی هیچ نمایشگر ثانویه ای در نظر گرفته گردد. فقط شاهد یک نمایشگر کوچک بیرونی هستیم که در صورت احتیاج، کاربر می تواند آن را به سمت داخل باز کند تا به میزان نمایشگر هم افزوده گردد.

همانطور که از نامش پیداست، به نظر می رسد سامسونگ برای این گوشی یک قلم S-Pen هم در نظر گرفته است. چرا که در قسمت پشتی گوشی یک محل مخصوص برای قرارگیری قلم قرار گرفته است که به وسیله نمایشگر تاشونده محافظت می گردد. روی پنل پشتی هم از دو دوربین استفاده شده است که احتمالا احتیاج کاربران را در این بخش رفع خواهند کرد.

اینکه پتنتی از یک محصول ثبت شد به این معنا نیست که حتما باید شاهد رونمایی از آن باشیم. چون خیلی مواقع پیش می آمد پتنتی به ثبت می رسید اما هیچوقت در دنیای واقعی شاهد رونمایی از آن نبودیم. با این حال اگر از علاقه مندان به گوشی های سری نوت هستید در خوشبینانه ترین حالت ممکن باید بگوییم که می توانید در رابطه با امکان ورود آن به بازار امیدوار باقی بمانید. البته سامسونگ پتنتی بر اساس این طراحی را پیش تر، در آوریل سال 2020، هم ثبت کرد بود، در ماه اکتبر سال گذشته هم چنین پتنتی در چین ثبت شد. به همین دلیل به نظر می رسد تصمیم سامسونگ در راستای تبدیل این محصول به واقعیت خیلی جدی باشد.

گوشی گلکسی نوت اولین بار در سال 2011 رونمایی و به اولین محصولی تبدیل شد که به نمایشگری عظیم تر از 5 اینچ مجهز می گردد. این محصول با نمایشگر بسیار عظیم و پشتیبانی از قلم S-Pen توانست در همان بدو ورود توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و طی سال ها، به یکی از معروف ترین و البته محبوب ترین برندهای گوشی در دنیا تبدیل گردد.

سال گذشته سامسونگ از دو مدل گلکسی نوت تحت اسم گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا رونمایی کرد. مدل اولترا از نمایشگری 6.9 اینچی بهره می برد که وضوح تصویر در آن به +QHD می رسید و رفرش ریت آن هم 120 هرتزی بود. دیگر جانشینی برای این گوشی معرفی نشد چرا که سامسونگ موفقیت آینده خود را در گرو گوشی های تاشو می بیند و فعلا روی این بخش تمرکز نموده است.

به نظر منطقی می آید که سامسونگ نام گلکسی نوت را برای گوشی های تاشوی خود استفاده کند چرا که این سری بیشتر در بین کاربران شناخته شده هستند. سامسونگ حتی پتنتی برای نمایشگر رول شونده هم به ثبت رسانده است که متناسب با احتیاج کاربر باز می گردد. پتنتی که در سال 2019 به ثبت رسیده بود نشان می دهد که نمایشگر رول شونده سامسونگ به صورت عمودی باز می گردد در حالی که پتنت دیگر، باز شدن آن به صورت افقی را نشان می داد.

طی سال های اخیر سامسونگ پتنت های زیادی را به ثبت رساند که در تمامی آن ها شاهد طراحی های عجیب و غریب بودیم. حال اینکه در نهایت کدام یک از این پتنت ها قرار است به واقعیت تبدیل شوند اصلا معین نیست. اما یک چیز را می دانیم و آن هم این است که اگر قرار باشد حتی یکی از این طراحی ها هم در نهایت به واقعیت تبدیل گردد، شاهد یکی از مجذوب کننده ترین و زیباترین گوشی ها خواهیم بود.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1803

به "پتنت نو سامسونگ گوشی گلکسی نوت تاشو را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتنت نو سامسونگ گوشی گلکسی نوت تاشو را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید