وقتی اشکودا کوپه می سازد؛ نقدی بر طراحی اشکودا Enyaq Coupe iV

به گزارش کی آنلاین، پس از عرضه موفقیت آمیز شاسی بلند برقی اشکودا انیاک iV، حال نوبت به معرفی نسخه کوپه این مدل در دو نسخه معمولی و RS رسیده است که از مشخصات فنی مجذوب کننده و طراحی احساسی تر برخوردار است. انیاک کوپه iV تازه، همچون برادر خود، بر اساس پلت فرم MEB گروه فولکس واگن طراحی و پیشرفته است که در کارخانه اصلی اشکودا در ملادا بولسلاو Mlada Boleslav فراوری می گردد و آن را به تنها محصول مبتنی بر پلت فرم MEB گروه فولکس واگن در اروپا تبدیل می نماید، که در خارج از آلمان توسعه و ساخته خواهد شد.

وقتی اشکودا کوپه می سازد؛ نقدی بر طراحی اشکودا Enyaq Coupe iV

طراحی و استایل بدنه اشکودا Enyaq Coupe iV

پلتفرم الکتریکی مدولار MEB، به علت فاصله بین دو محور، گزینه ها و استانداردهای جدیدی را از نظر تناسبات و ساختار بدنه در اختیار گروه طراحی قرار داده که پیش از این در طراحی فولکس واگن iD.5 نیز شاهدش بودیم. همانطور که در ابتدا گفته شد، انیاک کوپه، از ظاهری به اصطلاح احساسی تر، استایلی اسپرت تر و ظرافت بیشتری در جزییات در مقایسه با سایر محصولات خانواده iV اشکودا برخوردار است.

نمای جلو اشکودا Enyaq Coupe iV

نمای جانبی اشکودا Enyaq Coupe iV

نمای عقب اشکودا Enyaq Coupe iV

نمای عقب اشکودا Enyaq Coupe iV

قبلی 1 از 4 بعدی

علاوه بر این، در نسخه RS که به نوعی ظاهر آن مشتق شده از نسخه Sport line است، دارای ویژگی های برجسته تر استایلی مانند قاب مشکی براق جلوپنجره و خط سقف کمانی شکل و شیشه های جانبی، ورودی های هوای خاص و متفاوت طرفین سپر جلو، دیفیوزر عقب به همراه شبرنگ سراسری زیر سپر و رینگ های 19 تا 21 اینچی است. بعلاوه، فرم کمانی شکل و شیب دار سقف که از ستون B به آرامی و با شیبی ملایم به سمت عقب امتداد می یابد، با درب صندوق باری که دارای لبه های برآمده تیزی است ترکیب شده و علاوه بر زیبایی فرمی، در بهبود چشمگیر آیرودینامیک این کوپه الکتریکی اشکودا که دارای ضریب درگ (cd) 0/234 است تاثیر بسزایی داشته است.

بر همین اساس، تمامی نسخه های اینیاک دارای سقف شیشه ای پانوراما هستند که کل سطح سقف را در بر می گیرد و به صورت یکپارچه با شیشه عقب ادغام می گردد. بعلاوه، به علت ضخامت کمتر آن در مقایسه با سقف فلزی، فضای سر بیشتری را برای سرنشینان فراهم می نماید که در ادامه به سایر ویژگی های کابین آن نیز خواهیم پرداخت.

جدیدترین آگهی های خودرو

کابین اشکودا انیاک کوپه iV

در فضای داخلی خودرو، اولین نکته جالب توجه استفاده گسترده از مواد بازیافتی است که در مدل اسپرت لاین دارای تریم مشکی اسپرت وجود دارد. بعلاوه در نسخه RS، علاوه بر این موارد، شاهد استفاده از چرم مشکی در جایگاه های اسپرت و پنل داشبورد در کنار تزئینات فیبرکربنی نیز هستیم.

از دیگر ویژگی های داشبورد و فضای داخلی نیز می توان به صفحه نمایش 5/3 اینچی و مرکزی 13 اینچی به همراه سیستم صوتی Canton با 13 بلندگو و پد شارژ بی سیم اشاره نمود.

نمای داخل اشکودا Enyaq Coupe iV

نمای داخل اشکودا Enyaq Coupe iV

ردیف عقب اشکودا Enyaq Coupe iV

نمای داخل اشکودا Enyaq Coupe iV

قبلی 1 از 4 بعدی

قوای محرکه اشکودا انیاک کوپه iV

اشکودا انیاک کوپه با سه پیشرانه عرضه می گردد که نسخه پایه آن Enyaq Coupe iV 80 نام دارد و با استفاده از یک باتری 82 کیلووات ساعتی در محور عقب قدرتی معادل 204 اسب بخار را فراوری نموده و با یک بار شارژ، می تواند مسافتی 545 کیلومتری را طی کند.

پیشرانه دوم که با پسوند 80X عرضه می گردد از یک باتری اضافه در محور جلو نیز سود می برد که مجموعا قدرتی معادل 265 اسب بخار فراوری می نماید. مدل RS نیز به عنوان قوی ترین نسخه فراوریی انیاک کوپه، قدرتی معادل 300 اسب بخار و گشتاوری 460 نیوتن متری را به وسیله باتری های قرار گرفته بر روی محورهای جلو و عقب به هر چهار چرخ منتقل می نماید و می تواند در مدت زمان 6/5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

اشکودا انیاک کوپه iV، از اواخر امسال میلادی و به عنوان گران ترین محصول فراوریی اشکودا با بازار عرضه خواهد شد، اما هنوز جزئیات قیمتی آن اعلام نشده است.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2107

به "وقتی اشکودا کوپه می سازد؛ نقدی بر طراحی اشکودا Enyaq Coupe iV" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی اشکودا کوپه می سازد؛ نقدی بر طراحی اشکودا Enyaq Coupe iV"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید