همسرتان را به برترین دوست خود تبدیل کنید

به گزارش کی آنلاین، تا حالا با زوج هایی برخورد نموده اید که درست مانند دو دوست با هم می گویند و می خندند و رابطه ای صمیمی و پر از شادی دارند؟

همسرتان را به برترین دوست خود تبدیل کنید

اگر دوست دارید بدانید چطور می توانید شریک زندگی تان را به برترین دوست خود تبدیل کنید و همین رابطه شاد محبت آمیز را با او داشته باشید. در این مطلب از خبرنگاران به بیان راهکارهای رابطه محبت آمیز با همسر می پردازیم.

با همسرتان همان طور رفتار کنید که انتظار دارید با شما رفتار کند

اگر می خواهید همسرتان شما را بی قیدوشرط و همان طور که هستید بپذیرد، اول به این درک برسید که او هم همین انتظار را از شما دارد. با او همان طور رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کند. این کار احتمال این را که بیشتر به هم نزدیک شوید و بتوانید به چشم دوست به هم نگاه کنید افزایش می دهد.

به او ثابت کنید که به حرف هایش گوش می دهید

هر کاری می توانید بکنید که شریک عاطفی تان احساس کند به او گوش می دهید. همین حالا تمرین کنید که وقتی صحبت می نماید، به چشم هایش نگاه کنید و هرازگاهی پاسخی بدهید که نشان دهد به واژه ها، لحن صدا و شیوه صحبت او با دقت توجه نموده اید.

تفاوت ها را بپذیرید

اگر درباره چیزی با هم تفاهم ندارید و دیدگاه هایتان با هم یکی نیستند، به همسرتان بگویید نظرش را ابراز کند و با مهربانی این را از او بخواهید. اگر با حالت انزجار این کار را انجام دهید، متوجه خواهد شد و رابطه ایمن بین شما از بین خواهد رفت. شاید بگویید مگر می توانم چیزی را تایید کنم که با آن مخالفم؟ متناقض به نظر می رسد، اما کاملا امکان پذیر است. همسرتان هم حق اظهارنظر دارد و دیدگاه او هم به میزان دیدگاه شما معنادار است.

اگر درخواستی دارید، رک مطرح کنید و به او هم بگویید چنین کند

ما قرار نیست فکر یکدیگر را بخوانیم. با کلمات همه چیز را بیان کنید. اگر دوست دارید شما را در آغوش بگیرد، به او بگویید. وقتی می خواهید او را ببوسید، اجازه بگیرید. اگر می خواهید برایتان چای بیاورد، درخواست کنید. در مقابل همواره به او اطمینان بدهید که او هم می تواند اگر درخواستی از شما دارد مطرح کند.

تا جایی که احتیاج دارد به او آزادی عمل بدهید

اینکه دلتان می خواهد رابطه ای نزدیک تر با شریک زندگی تان داشته باشید، به این معنی نیست که باید خودتان را به او وابسته کنید یا استقلال او را بگیرید. هر کسی احتیاج به خلوت دارد و گاهی باید برای خودش فضایی داشته باشد. این را از یکدیگر دریغ نکنید. این طوری زمان هایی که کنار هم هستید برایتان ارزشمندتر خواهد شد.

تصمیم های مشترک بگیرید

یادتان باشد هر تصمیمی که می گیرید باید تاثیری مشترک بر هر دوی شما داشته باشد. حتی وقتی با او موافق نیستید، نظرش را بپرسید و به توافق برسید. قرار نیست تصمیمی بگیرید که فقط شما را مسرور کند یا او تصمیمی بگیرد که فقط به نفع او باشد. این نحوه رفتار از روابط صمیمانه و مشارکت در زندگی به دور است.

وقتی به شما احتیاج دارد کنارش باشید

صرف نظر از اینکه مشغول چه کاری هستید، وقتی همسرتان احتیاج به آرامش دارد باید کار را کنار بگذارید و کنارش باشید. بودن شما در چنین لحظاتی بسیار مهم است، زیرا به او این احساس را می دهد که شما هوایش را دارید و می تواند روی شما حساب کند.

با هم بازی کنید و بخندید

هیچ چیز به میزان شادی برای ایجاد رابطه ای صمیمانه و رضایت بخش قدرتمند نیست. با همسرتان همان طور باشید که در جمع دوستان رفتار می کنید. با هم شوخی کنید، بازی کنید و البته موقعیت شناس باشید. وقتی دلخور است یا حس می کنید چیزی ناراحتش نموده است، فقط به آرامش و محبت احتیاج دارد نه شیطنت. دنبال فرصت هایی باشید که از ته دل بخندید و لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چطور خودمان را ببخشیم و شادتر شویم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2074

به "همسرتان را به برترین دوست خود تبدیل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همسرتان را به برترین دوست خود تبدیل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید