بازسازی سقف ایوان کاخ چهلستون بعد از یکصد سال به سرانجام رسید

به گزارش کی آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از اتمام عملیات بازسازی تزئینات بخش جنوبی سقف ایوان کاخ چهلستون که در بارندگی های چند دهه قبل دچار آسیب شده بود پس از قریب به یکصد سال خبر داد. این خبر درباره اتمام بازسازی سقف ایوان کاخ چهلستون هست.

بازسازی سقف ایوان کاخ چهلستون بعد از یکصد سال به سرانجام رسید

به گزارش ایسنا، فریدون اللهیاری اظهار کرد: به منظور ادامه عملیات بازسازی سازه بزرگ چوبی ایوان شرقی مجموعه جهانی کاخ چهلستون، بخش هایی از سقف بخش جنوبی ایوان کاخ چهلستون که دچار لکه های ناشی از رطوبت باران در اثر عوامل بیولوژیک در نزدیک به یکصد سال گذشته شده بود، داغ برداری و بازسازی شد.

او ادامه داد: با مطالعه و انجام آزمایشات متعدد و بررسی آسیب های وارده، کار داغ برداری بر روی قسمت های جنوبی ایوان پس از قریب به یکصد سال و انجام کار بازسازی و حفاظت تزئینات سقف ایوان کاخ چهلستون در بخش جنوبی به اتمام رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شرح داد: این بخش از عملیات بازسازی سقف ایوان کاخ چهلستون با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال انجام شد.

همچنین عاصفه بدر - مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون گفت: این عملیات در 4 بخش پاکسازی فیزیکی و شیمیائی تزئینات بوده و همچنین در ادامه کار بازسازیگران کار تثبیت و پوسته چسبانی لایه های تزئینی جدا شده از سطح چوب را نیز در سه مرحله به انجام رساندند.

او گفت: بازسازیگران در ادامه با پاکسازی رنگ های الحاقی و بازسازیی متعلق به چند دهه قبل، تزئینات اصلی سقف کاخ را بازسازی کردند.

بدر خاطرنشان کرد: بازسازیگران در ادامه با داغ برداری و برداشتن لکه هایی که نزدیک به یکصد سال سطح تزئینات سقف چوبی ایوان بزرگ کاخ چهلستون را مخدوش کرده بود، شرایط مطلوبی را از منظر حفاظتی و همچنین منظر مناسبی را جهت گردشگران فراهم کردند.

منبع: همگردی
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2194

به "بازسازی سقف ایوان کاخ چهلستون بعد از یکصد سال به سرانجام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی سقف ایوان کاخ چهلستون بعد از یکصد سال به سرانجام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید