مجسمه تئودور روزولت برداشته می گردد

به گزارش کی آنلاین، مجسمه یادبود تئودور روزولت رئیس جمهور سابق ایالات متحده از مقابل موزه تاریخ طبیعت آمریکا برداشته می گردد.

مجسمه تئودور روزولت برداشته می گردد

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از نیویورک تایمز نوشت: مجسمه ای که تئودور روزولت بیست و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده را سوار بر اسب و در کنار یک مرد سرخ پوست و یک مرد آفریقایی تبار نشان می دهد، پایین کشیده می گردد.

این مجسمه یادبود که از سال 1940 در مقابل درب ورودی موزه طبیعت آمریکا قرار گرفته است، سال هاست که به عنوان نمادی از استعمار و نژادپرستی هدف نقدها قرار گرفته است.

تصمیم برداشتن این مجسمه از سطح شهر نیویورک توسط مسوولان موزه ارائه شد و به دنبال آن شهردار نیویورک با این تصمیم موافقت کرد.

خبر حذف این مجسمه درحالی منتشر شده که مرگ جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور مدتی است آتش اعتراضات جدیدی برای مقابله با نژادپرستی را در ایالات متحده و بعضی از کشورهای اروپایی روشن نموده است. به دنبال این اعتراضات مجسمه هایی با تاریخچه استعماری و نژادپرستی هدف حمله معترضان قرار گرفته اند.

الن وی فاتر مدیر موزه تاریخ طبیعت آمریکا بیان نمود :طی هفته های اخیر، مجموعه این موزه به شدت تحت تاثیر جنبش سراسری ضدنژادپرستی قرار گرفته که به دنبال مرگ جورج فلوید شروع شده است... ما شاهد افزایش توجه مردم دنیا و مردم این کشور به مجسمه هایی بودیم که نماد سیستم نژادپرستی هستند.

با این حال مدیر این موزه اظهار داشت که این تصمیم فقط به دلیل مسائل مربوط به خود مجسمه اتخاذ شده و ارتباطی با شخص روزولت ندارد.

بیل دبلاسیو شهردار نیویورک بیان نمود :موزه تاریخ طبیعت آمریکا درخواست حذف مجسمه تئودور روزولت را به دلیل تصویری که این مجسمه از سیاه پوستان و سرخپوستان به عنوان افرادی که تحت استعمار و نژاد پست ارائه می دهد، مطرح نموده است... من از این درخواست حمایت می کنم. این تصمیمی درست است و اکنون زمان مناسبی برای حذف این مجسمه مشکل ساز است.

زمان معین حذف این موزه و آینده آن هنوز معین نیست.

چندی پیش معترضان مجسمه ای از جورج واشنگتن در پورتلند را به آتش کشیدند و آن را پایین کشیدند و مجسمه کریستف کلمب در بوستون را گردن زدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1107

به "مجسمه تئودور روزولت برداشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه تئودور روزولت برداشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید